۰

بلیت زائران اربعین عودت داده می شود/ زائران به مرزها مراجعه نکنند

سردار شرفی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین در ساعت یک بامداد جلسه ای را در مرز مهران به ریاست وزیر کشور و سایر اعضا تشکیل داد، گفت: جمع‌بندی جلسه این شد که ما بخاطر سلامت، امنیت و کرامت زائران خودمان محدودیت‌هایی اعمال و بسته شدن مرزها را منعکس کنیم که این تصمیم عملیاتی شد.
کد خبر: ۲۷۲۹۸۷
۰۸:۵۹ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، ستاد اربعین اعلام کرد: زائرانی که بلیت اتوبوس تهیه کردند بلیت‌ آنها هم لغو شد و هزینه آن عودت می‌شود.

 سردار شرفی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین در ساعت یک بامداد جلسه ای را در مرز مهران به ریاست وزیر کشور و سایر اعضا تشکیل داد، گفت: جمع‌بندی جلسه این شد که ما بخاطر سلامت، امنیت و کرامت زائران خودمان محدودیت‌هایی اعمال و بسته شدن مرزها را منعکس کنیم که این تصمیم عملیاتی شد.

وی درباره تکلیف زائرانی که در پایانه‌ها حضور دارند نیز گفت: به شرط اینکه بتوانیم با طرف عراقی وارد مذاکره شویم و به شرط تامین سلامت و امنیت، این زائران آهسته به سفر عتبات عالیات می‌روند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در محورهای منتهی به مرزهای اربعین از همه زائران درخواست کرد که فعلا به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند، زائران عزیزی که بلیت اتوبوس تهیه کردند بلیت‌ آنها هم لغو شد و هزینه آن عودت می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که نیروی انتظامی نیز از چاپ گذرنامه ویژه اربعین و تمدید گذرنامه فعلا خودداری می‌کند تا شرایط تغییر کند.

وی گفت: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران ما به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شد و به جهت اینکه امنیت و سلامت زائران ما با خطر جدی مواجه است این تصمیم سخت گرفته شد.

آقای میراحمدی گفت: برای اینکه زائران از برنامه سفرشان مطلع باشند به همه پایانه‌های مسافربری ابلاغ شد که همه برنامه‌های سفر اتوبوس‌ها به سمت مرزهای عراق لغو شوند و به اطلاع همه مسافران هم برسد و وجه بلیت خریداری شده به آن‌ها مسترد شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: عزیزانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند؛ صرفاً کسانی که در پایانه‌های مرزی هستند، تلاش می‌شود در ساعات آینده با مدیریت و کنترل اطمینان بخشی یا توجیه شوند که برگردند یا این که با شرایط اطمینان بخشی از مرز عبور داده شوند.

وی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد که صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین متوقف شود و برای کسانی که درخواست گذرنامه دارند، گذرنامه‌ها صادر و از طریق پست برای آن‌ها ارسال می‌شود.

سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: از امروز روز جمعه صدور برگ گذر ویژه اربعین و تمدید گذرنامه های منقضی شده در کلیه مراکز صدور گذرنامه و دریافت درخواست متقاضیان در مراکز پلیس +۱۰ متوقف شده است.

سخنگوی فراجا در پایان با بیان این که از مردم وعلاقه مندان به زیارت عتبات عالیات خواهشمندیم از مبدا خود به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند اظهار داشت: هرگونه تصمیمات بعدی متعاقبا از رسانه های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

افرادی که در حال عبور از مرز هستند، از قبل در پایانه حضور داشتند

آقای احمد وحیدی وزیر کشور گفت: افرادی که در حال عبور از مرز مهران هستند، از قبل در این پایانه حضور داشتند و تعدادی از زائران نیز در استان ایلام بودند که به تدریج در حال عبور هستند.

وی افزود: در صورتی که شرایط فراهم شود و بتوانیم به موقع و به طور مناسب زائران را از مرز عبور دهیم و دوستان عراقی نیز این بستر را فراهم کنند تا با سرعت زیاد عزیزان را عبور دهند و از طرف دیگر در آن سوی مرز نیز تعداد مناسب اتوبوس فراهم شده باشد، خدمت مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

زائران زودتر برگردند

آقای میراحمدی به زائران ایرانی در عراق گفت: زائران هر چه زودتر زیارت خود را پایان داده و به کشور بازگردند. ما پیامهایی از مسئولان نجف دریافت می کنیم که کمبودهایی از جمله آب دارند که در حال تلاش برای حل آنها هستیم. شرایط آب و هوایی هم مشکل دیگری است. البته بخشی از مشکلات خارج از اراده دولت عراق است.

دستور رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات موجود در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین

رئیس جمهور در تماس تلفنی با احمد وحیدی وزیر کشور در مرز مهران که روز گذشته به کشور عراق سفر کرده بود، ضمن دریافت گزارشی از گفتگوها و توافقات وزیر کشور با مقامات عراقی در جهت سهولت و تسهیل سفر زائران، آخرین وضعیت و شرایط حمل و نقل زوار اربعین بویژه شرایط عبور و مرور در مرزهای زمینی را پیگیری کرد.

آقای رئیسی با صدور دستوراتی خطاب به مسئولان دولتی، بر خدمات رسانی بهتر و رفع مشکلات موجود در مسیر زائران عتبات تاکید کرد.

هزینه بلیت عودت داده می‌شود

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هنوز به صورت مکتوب دستوری در خصوص توقف سفرهای زمینی ِاربعین به دست ما نرسیده است.

در صورت لغو اعزام ناوگان جاده‌ای به سمت مرزها، مطابق تصمیم ستاد اربعین در خصوص استرداد هزینه بلیت عمل خواهد شد.

زائران با خودروهای شخصی‌شان به سمت پایانه‌های مرزی حرکت نکنند

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه زائران با خودروهای شخصی‌شان به سمت پایانه‌های مرزی حرکت نکنند، گفت: الان مشکلی که وجود دارد این است که ماشین‌های شخصی بدون توجه به توصیه‌های ما، مانع تردد اتوبوس‌ها شده‌اند؛ پلیس راهور در تلاش است که خودروهای شخصی را در مسیر برگرداند و توصیه ما این است که به سمت مرزها حرکت نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: