۰

افزایش روزانه موارد اخاذی و سرقت در تهران

وی درباره نحوه انجام سرقت‌ها که هم در معرض عموم و هم با دست خالی و سلاح سرد صورت می‌پذیرد، گفت: افزایش این موارد به دلیل نبود بازدارندگی توسط قانونگذار در نظام حقوقی ماست.
کد خبر: ۲۷۲۸۷۱
۱۵:۳۸ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، قاضی دادگستری گفت: شهرهای بزرگی مانند تهران، روزانه شاهد ده‌ها و صدها مورد سرقت و اخاذی است.

محمد امین فرزانه، قاضی دادگستری و مسئول پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه قضائیه درباره افزایش سرقت‌ها در کلانشهرها به خصوص پایتخت و با اشاره به سرقت اخیر بزرگراه نیایش گفت: از علل افزایش سرقت‌ها، می‌توان به علل اقتصادی در جامعه اشاره کرد.

وی درباره نحوه انجام سرقت‌ها که هم در معرض عموم و هم با دست خالی و سلاح سرد صورت می‌پذیرد، گفت: افزایش این موارد به دلیل نبود بازدارندگی توسط قانونگذار در نظام حقوقی ماست.

وی اضافه کرد: جرم انگاری جدید و ارتقاء مجازات برای جرائم عادی در شرایط ویژه راهکارهایی است که باید در نظام حقوقی و قضایی کشور نسبت به اینگونه پدیده‌ها در نظر گرفته شود.

محمد امین فرزانه درباره اینکه فرد زورگیر در بزرگراه نیایش تهران یکی از اتباع کشور افغانستان بوده است، گفت: ما روزانه توسط نیروی انتظامی در شهرهای بزرگی مانند تهران، شاهد ده‌ها و صدها مورد سرقت و اخاذی توسط افراد جوان داخلی هستیم، این موارد تنها به اتباع خارجی معطوف نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از اتباع افغان از هیچ هویتی برخوردار نبوده و درصورت ارتکاب جرم چگونه باید مجرم را پیدا و با آن برخورد کرد، گفت: طبق گفته رئیس قوه قضائیه و با همکاری با نیروی انتظامی، اداره گذرنامه و وزارت کشور باید ستادی تشکیل دهد تا راهکار‌های ترکیبی برای مقابله با اتباع مجرم به خصوص اتباعی که هویت مشخصی ندارند، در آن در نظر گرفته شود.

محمد امین فرزانه درباره سخنان علی القاصی رئیس دادگستری تهران مبنی بر اینکه باید با چنین مجرمانی محاربه کرد، گفت: در کنار محاربه می توان از ابزارهای مشدد دیگری برای مقابله با این مجرمان استفاده کرد و همچنین باید متناسب با جرم مورد نظر مجازات مربوط به آن درجه بندی شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: