۰

امکان تردد زائران اربعین از ۵ پایانه مرزی دیگر

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: زائران می‌توانند به غیر از مرز مهران، از ۵ پایانه مرزی که برای سفر به عراق در نظر گرفته شده، تردد کنند.
کد خبر: ۲۷۲۸۶۳
۱۲:۰۶ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، فرمانده مرزبانی فراجا گفت: زائران می‌توانند به غیر از مرز مهران، از ۵ پایانه مرزی که برای سفر به عراق در نظر گرفته شده، تردد کنند.

سردار احمد علی گودرزی گفت: با توجه به اینکه امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در فصل گرما برگزار می‌شود در پایانه‌های مرزی سایه بان‌ها و مه پاش‌هایی نیز برقرار کرده ایم.

وی افزود: تمام تلاش مسئولان کشور این است که زائران اربعین حسینی سفر آسان و ارزانی داشته باشند.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: از زائران اربعین حسینی درخواست می‌کنیم که حتماً به قوانین و مقررات ایران و عراق و دستورالعمل‌هایی که در ارتباط با سفر زائرین اربعین حسینی صادر می‌شود، توجه کنند.

گودرزی یادآوری کرد: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی، تعداد مراجعه زائران به مرز مهران افزایش پیدا می‌کند؛ از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر مراجعه کنند.

به گفته وی در حال حاضر به غیر از مرز مهران، زائران می‌توانند از پایانه‌های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به گیت‌های مشخص شده در پایانه‌های مرزی برای عبور زائرین اربعین حسینی، بیان کرد: این گیت‌ها برای ایجاد نظم و کنترل‌های امنیتی ایجاد شده است. در حال حاضر ۶۴ گیت در نظر گرفته ایم که در صورت ضرورت به ۹۱ گیت افزایش پیدا می‌کند و تلاش داریم که برای سال‌های آینده امکانات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم.

گودرزی گفت: در حال حاضر از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ بعدازظهر از پایانه مرزی خسروی عبور و مرور زائران انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی فراجا تاکید کرد: در تلاش هستیم که با رایزنی با مقامات عراقی، ساعت عبور و مرور از این پایانه مرزی را افزایش دهیم.

وی افزود: در پایانه مرزی خسروی نیز مانیتورینگ پیشرفته و خوبی برای کنترل مرز‌ها ایجاد شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: