۰

بحرین و مغرب در صدر فهرست مشتریان تسلیحات اسرائیل

روزنامه صهیونیستی «معاریو» فاش کرد که بحرین و مغرب از جمله کشورهایی هستند که سلاح‌های اسرائیلی را خریداری می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از محافل معاملات تسلیحاتی اسرائیل با این رژیم را محکوم کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۲۸۳۶
۱۵:۴۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» فاش کرد که بحرین و مغرب از جمله کشورهایی هستند که سلاح‌های اسرائیلی را خریداری می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از محافل معاملات تسلیحاتی اسرائیل با این رژیم را محکوم کرده‌اند.

به گزارش بحرین لیکس، معاملات تسلیحاتی اسرائیل و بحرین شامل سیستم‌های سایبری است که این تنها یک جنبه از معاملاتی است که اسرائیل با دولت‌های مستبد منعقد می‌کند.

بر اساس این گزارش، معاملات تسلیحاتی میان بحرین و مغرب با اسرائیل در حال افزایش بوده و این درحالی است که خون‌های زیادی به دلیل صادرات تسلیحات اسرائیل به کشورهای جهان ریخته شده است.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد: بیشتر مشتریان تسلیحات اسرائیل علاوه بر این دو کشور عربی، کشورهای آفریقایی از جمله غنا، کنیا، اوگاندا، لیبریا، نیجریه و زامبیا و کوزوو، بوسنی و فیلیپین هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که اسرائیل به دنبال انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با بسیاری از دولت‌های ناقض حقوق بشر از جمله بحرین و بسیاری از کشورهایی است که مرتکب جنایت‌های جنگی می‌شوند.

اخیرا یک شرکت وابسته به صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مستقر در بلژیک اعلام کرد که نیروهای دفاعی بحرین برای دفاع از یک پایگاه نظامی خود یک شرکت اسرائیلی را برای مجهز کردن خود به سامانه‌‌های رصد ساحلی انتخاب کرده‌اند. راه‌حل دربرگیرنده نصب چند رادار و الکترواپتیک‌های ادغام شده در مرکز فرماندهی و کنترل است».
فراخوان ائتلاف 14 فوریه بحرین برای مقابله با توطئه احداث محله یهودی‌نشین در منامهبحرین به دنبال تقویت همکاری فضایی با رژیم صهیونیستی

این شرکت صهیونیستی پشتیبانی و بهبود توان دفاعی بحرین را مایه افتخار خود دانست و افزود که این اولین قرارداد شرکت در بحرین است و این شرکت به دنبال همکاری‌های قوی‌تر و طولانی‌تری با منامه می‌باشد.

بهمن‌ماه سال گذشته بود که رسانه‌های عبری اعلام کردند که طی روزهای آتی یک افسر ارشد از نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای استقرار دائمی در کشور بحرین تعیین خواهد شد؛ و این افسر علاوه بر ارتباط با نیروهای امنیتی منامه، نقش ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا را [که مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد] بر عهده خواهد داشت.

این منابع خبری افزودند که کشور بحرین و رژیم صهیونیستی در این خصوص، یک توافق‌نامه رسمی را با هدف استقرار این افسر ارشد از نیروی دریایی تل‌آویو به صورت « دائم» امضا کرده‌اند. طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در 11 سپتامبر 2020 امضاء شد، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش یافته است.

پس از آن «عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون وزیر خارجه بحرین از حضور عناصر سرویس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در این کشور خبر داد و گفت: همکاری امنیتی و اطلاعاتی بحرین با اسرائیل ادامه خواهد داشت.

این مسئول بحرینی همچنین گفت که عناصر موساد در منطقه نیز حضور دارند و «اگر این همکاری امنیتی بین بحرین و اسرائیل، باعث امنیت و ثبات بیشتر می‌شود، باید این اتفاق رخ دهد... همکاری امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل نیز بخشی از شراکت ماست».

در چهارم سپتامبر 2020 بود که رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط به توافق رسیدند؛ مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی سازی روابط میان منامه - تل آویو بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده‌اند.

یک نظرسنجی که حدود دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان می‌دهد که درصد زیادی از مردم بحرین و امارات مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: