۰

قم اولین استانی که بازداشتی مهریه ندارد

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم در دیدار مسئول ارشد قضایی استان قم با آیت الله سعیدی گفت: قم باید الگوی سایر شهرها باشد و بر اساس ارزیابی قوه قضائیه دادگستری استان قم ۵ دوره متوالی است که رتبه نخست کشوری را به دست آورده است، افزود: ما اعلام کردیم که از بازداشت بدهکاران مهریه خودداری کنند و اولین استانی هستیم که بازداشتی مهریه نداریم و این کار تأثیر خوبی در کاهش آمار طلاق داشته است.
کد خبر: ۲۷۲۷۳۸
۱۵:۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم در دیدار مسئول ارشد قضایی استان قم با آیت الله سعیدی گفت: قم باید الگوی سایر شهرها باشد و بر اساس ارزیابی قوه قضائیه دادگستری استان قم ۵ دوره متوالی است که رتبه نخست کشوری را به دست آورده است، افزود: ما اعلام کردیم که از بازداشت بدهکاران مهریه خودداری کنند و اولین استانی هستیم که بازداشتی مهریه نداریم و این کار تأثیر خوبی در کاهش آمار طلاق داشته است.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه اگر نیروهای ما به حد نصاب برسند کمتر وقت مردم تلف می شود، گفت: اکنون در دادگاه تجدید نظر دیگر وقت تعیین نمی کنیم و این در حالی است که چند سال پیش، بیش از ۲ هزار پرونده متراکم شده بود.

 ارگان رسانه ای حوزه های علمیه به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری نوشت؛ رسیدگی ویژه به همه پرونده‌ها را از برنامه‌های جدی دادگستری استان قم است. وی گفت: اکنون وقتی رأی قطعی می‌شود ظرف ۴۸ ساعت حکم را اجرا می کنیم.

امنیت کشور در گروی تأکید بر اجرای احکام شرعی

وی ضمن تأکید بر اینکه رویکرد قوه قضائیه این است که اهمیت بیشتری بر اجرای احکام شرعی داده شود تا امنیت بیشتری در کشور حاکم باشد، افزود: قم باید قضات و احکامش رنگ و بوی فقه داشته باشد و حکمی که صادر می شود مطابق قوانین فقهی و شرعی باشد از این رو قضات قم هم تحصیلات حوزوی دارند و هم تحصیلات دانشگاهی را پشت سر گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه ما تلاش می کنیم که مقابله با تخلفات حوزه حجاب و عفاف وجه قانونی پیدا کند، افزود: قوه قضائیه از افرادی که با تخلفات اجتماعی مقابله می‌کنند پشتیبانی تمام عیار می‌کند و حتی در موارد لزوم با حضور قاضی در صحنه هم مشکلی نداریم و این آمادگی وجود دارد.


انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: