۰

انتقاد سفیر اوکراین در واتیکان از اظهارات پاپ

، آندری یوراش، سفیر اوکراین در واتیکان، تنها پس از گذشت چند روز، در ارزیابی خود از مواضع پاپ تغییر نظر داد. درحالی‌که این دیپلمات اوکراینی در آغاز این هفته به‌طور علنی حمایت دیپلماتیک واتیکان از اوکراین و اظهارات پاپ فرانسیس را تحسین کرده بود و از سفر قریب‌الوقوع پاپ به کیف خبر داده بود، اکنون وی را به خاطر اظهارات جدیدش در سخنرانی عمومی زیر سؤال برد.
کد خبر: ۲۷۲۷۰۲
۱۵:۳۷ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، آندری یوراش، سفیر اوکراین در واتیکان، تنها پس از گذشت چند روز، در ارزیابی خود از مواضع پاپ تغییر نظر داد. درحالی‌که این دیپلمات اوکراینی در آغاز این هفته به‌طور علنی حمایت دیپلماتیک واتیکان از اوکراین و اظهارات پاپ فرانسیس را تحسین کرده بود و از سفر قریب‌الوقوع پاپ به کیف خبر داده بود، اکنون وی را به خاطر اظهارات جدیدش در سخنرانی عمومی زیر سؤال برد.

دلیل انتقاد یوراش از پاپ این است که وی ضمن محکوم کردن ترور داریا دوگین، فرزند روشنفکر روسی مورد اعتماد رئیس‌جمهور این کشور، گفته بود: بی‌گناهان تاوان جنگ را می‌پردازند.

دیپلمات اوکراینی از طریق توییتی سخنان پاپ را «ناامیدکننده» خواند و اظهار داشت: چگونه می‌توان از یکی از نظریه‌پردازان نظام امپریالیسم به عنوان قربانی بی‌گناه یاد کرد؟! وی در ادامه یادداشت‌های خود نوشت: او توسط روس‌ها قربانی شد و اکنون از آن به عنوان سپری جنگی استفاده می‌شود. علاوه بر این، یوراش افزود: شما نمی‌توانید در یک دسته‌بندی هم از متجاوز سخن بگویید، هم از قربانی.

برخلاف اظهارات سفیر اوکراینی، پاپ در سخنان اخیر خود جنگ را «دیوانگی» توصیف کرده و با اشاره به مساوی بودن قربانیان هر دو کشور اوکراین و روسیه تأکید کرده بود: یتیم شدن ملیت نمی‌شناسد. وی همچنین خواستار برداشتن گام‌های مشخصی برای پایان‌دادن به درگیری‌ها شده بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: