۰

نکات کاربردی برای سفر خانوادگی اربعین

سفر اربعین امسال با شرایط متفاوتی از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و ستاد مرکزی اربعین حسینی هم از زائران خواسته تا با توجه به احتمال بروز برخی بیماری‌ها یا حتی گرمای هوا سفر خود را مدیریت و البته کوتاه کنند.
کد خبر: ۲۷۲۵۹۴
۱۴:۳۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، سفر اربعین امسال با شرایط متفاوتی از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و ستاد مرکزی اربعین حسینی هم از زائران خواسته تا با توجه به احتمال بروز برخی بیماری‌ها یا حتی گرمای هوا سفر خود را مدیریت و البته کوتاه کنند.

‌در ایام اربعین بسیاری از مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام به صورت خانوادگی به عراق مشرف می‌شوند و کودکان را نیز برای رشد معنوی با خود همراه می‌کنند؛ به طوری که در مسیر زیارت اربعین حضور کودکان حال و‌هوای متفاوتی را رقم می‌زند.

البته برای همراه کردن کودکان در سفر اربعین رعایت برخی نکات لازم است تا مشکلی در طول مسیر ایجاد نشود. در بسته خبری «دانستنی‌های زائر» در کنار راهکار‌هایی برای همراه کردن کودکان در سفر اربعین، به نکاتی درباره اینکه کودکان را به پیاده‌روی اربعین ببریم یا خیر، می‌پردازیم:

۱. سفر اربعین، حتی بدون همراه داشتن کودکان شرایط متفاوتی نسبت به سفر‌های عادی دارد. بنابراین، برای همراهی کودکان باید صبور باشید.

۲. تصور نکنید که سفر خانوادگی در اربعین کار غیرمعقولی است یا حتی اربعین جای زن و بچه نیست. چرا که در طول مسیر حضور زوار عراقی که دسته جمعی با نوزاد کیلومتر‌ها را پیاده طی می‌کنند، نشان از اهمیت سفر خانوادگی دارد. البته برای سفر اربعین و همراه کردن فرزندان باید همه اعضای خانواده به توافق برسند تا سفر زیارتی بهتری را تجربه کنند.

۳. در سفر اربعین ظرفیت‌های زیادی برای تربیت کودکان در آن نهفته است که با حضور کودکان در این جمع میلیونی شکوفا می‌شود. این سفر بهترین راه برای کسب تجربه و انتقال ارزش‌هاست که تا مدت‌ها دیدن صحنه‌های زیبای اربعین در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شود.

۴. قبل از سفر حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنید و هزینه بیمه را بپردازید.

۵. برای اینکه با ازدحام جمعیت مواجه نشوید، زودتر سفر خود را آغاز کنید و حدود سه روز قبل از اربعین هم به کشور بازگردید. چرا که طبق نظر برخی از مراجع، از اول ماه صفر فضیلت زیارت اربعین برای زوار حسینی نوشته می‌شود.

‌۶. اگر قرار است زمینی عازم سفر اربعین شوید، طوری برنامه‌ریزی کنید که در شلوغی سوی مرز نروید تا کودکان در گرمای هوا و ازدحام جمعیت کلافه شوند.

۷. هرجایی کودکان خسته شدند، استراحت کنید و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشید و بر اساس توانمندی خانواده و کودکان مسیر را پیاده بروید.

بیشتر بخوانید

منتظر واقعی «امام زمان (عج)» صاحب اندیشه است

۸. در روز‌ها که هوا گرم است، پیاده‌روی نکنید و به استراحت پرداخته و شب‌ها حرکت کنید.

۹. سبک‌بار سفر کنید و وسایل مورد نیاز کودکان و حتی تنقلات و خوراکی‌های مورد علاقه آن‌ها را تا حد نیاز همراه داشته باشید.

‌۱۰. برای کودکان در پیاده‌روی اربعین از کالسکه استفاده کنید.

‌۱۱. اگر کودک زیر ۲ سال دارید، پوشک و‌شیرخشک در وسایل قرار دهید. مادر هم در این مواقع باید نسبت به تغذیه خود مراعات کرده و از خوردن غذا‌های نفاخ، چرب و پرادویه بپرهیزد.

۱۲. برای قبل از رسیدن به موکب‌ها، آب و مقداری خوراکی یا غذای سبک همراه داشته باشید. حتی می‌توانید یک ظرف با خود داشته باشید تا اگر کودک غذایی را دوست دارد، مقداری در آن قرار داده و در طول مسیر میل کند.

‌۱۳. دارو‌های لازم از داروی اسهال یا یبوست، قرص و پماد‌های لازم کودکان را به همراه داشته باشید.

۱۴. در وسایل و حتی لباس کودکان شماره تماس ایرانی یا عراقی خود یا همراهان را بنویسید تا اگر در ازدحام جمعیت او را پیدا نکردید، سایر زائران اطلاعاتی از شما داشته باشند و با شما ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: