۰

سرکوب برنامه ریزی شده شیعیان منطقه الحویطات در عربستان

در چارچوب سرکوب برنامه ریزی شده شیعیان منطقه الحویطات در عربستان سعودی و هدف قرار دادن آزادی بیان و دیدگاه، یک دادگاه در شهر ریاض، "مها سلیمان القرعانی الحویطی" را به ۲۳ سال زندان محکوم کرده است.
کد خبر: ۲۷۲۵۳۹
۰۸:۴۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، در چارچوب سرکوب برنامه ریزی شده شیعیان منطقه الحویطات در عربستان سعودی و هدف قرار دادن آزادی بیان و دیدگاه، یک دادگاه در شهر ریاض، "مها سلیمان القرعانی الحویطی" را به ۲۳ سال زندان محکوم کرده است.

دلیل محکومیت وی، توئیت نویسی در مخالفت با کوچ اجباری اهالی الحویطات بوده است.

با این حکم، الحویطی در گروه زندانیان الحویطات از زن و مرد قرار می گیرد که از جمله آنها "حلیمه الحویطی" و فرزند، همسر و نزدیکانش هستند.

سرنوشت "حلیمه" و فرزند و همسرش از زمان اولین بازداشتش در نوامبر ۲۰۲۰ نامشخص است؛ چراکه آنها با پروژه "نئوم" که ساکنان را با کوچ اجباری تهدید می کند، مخالفت کردند.

وی همسر برادر شهید "عبد الرحیم الحویطی" است که به ضرب گلوله نیرو های آل سعود به شهادت رسید.

اهالی قبیله الحویطات معتقدند که شهر "نئوم" با خون ها و استخوان های آن ها بنا خواهد شد، به ویژه بعد از اقدام آل سعود در تبعید و ایجاد ارعاب و وحشت که برای اجبار آنها به رها کردن اراضی خود انجام شد.

علی رغم اینکه اهالی الحویطات با ترک اراضی خود مخالف هستند، امّا مقامات سعودی بر تصمیم خود بر کوچ صاحبان زمین و ایجاد ارعاب و وحشت با اسلوب های مختلف مثل کشتار و ربایش اصرار می ورزد و شاید قتل عبد الرحیم الحویطی یکی از شرارت های رژیم است که شبکه های اجتماعی آن پرداختند تا به آن بُعدی جهانی و بین المللی ببخشند.

مسئله الحویطات که رژیم سعودی به دنبال مسکوت نگه داشتن آن است، با ارتکاب اقدامات ناقضانه علیه اهالی آن به مرکز توجهات برگشته است.

سازمان های حقوقی تخمین می زنند که بیش از ۱۵۰ نفر از بازداشت شدگان از جمله برادران الحویطی، محمود احمد ابو طقیقه، عبد الناصر احمد محمود الحویطی، احمد عبد الناصر و احمد محمود الحویطی تحت فشار های شدید و شکنجه قرار دارند و برادر شهید شادلی احمد ابو طقیقه در زندان انفرادی، اعتصاب غذا کرده است.

شایان ذکر است که احکام زندان علیه اهالی الحویطات به ۵۰ سال می رسد.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: