۰

تهدید حزب‌الله لبنان به آغاز جنگی جدید

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه، ۲۲ آگوست) در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه ایران به مراحل حساس خود نزدیک شده و طبق شواهد هم‌اکنون توپ در زمین آمریکا و کشور‌های اروپایی است، به تکرار ادعاهای همیشگی تل‌آویو در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران، پرداخت.
کد خبر: ۲۷۲۴۶۶
۱۲:۴۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»،«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه، ۲۲ آگوست) در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه ایران به مراحل حساس خود نزدیک شده و طبق شواهد هم‌اکنون توپ در زمین آمریکا و کشور‌های اروپایی است، به تکرار ادعاهای همیشگی تل‌آویو در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران، پرداخت.

ابراز نگرانی از توافق احتمالی در مذاکرات وین

وی در مصاحبه با رادیو اسرائیل ادعا کرد:« توافق با ایران امکان توسعه توانمندی‌های هسته‌ای این کشور را فراهم می‌کند اما در [اسرائیل] در مقابل هر سناریویی آمادگی عملیات دفاعی وجود دارد. توافقی که با ایران روی آن کار می شود، بد است و اسرائیل موظف است از خود محافظت کند».

بنی گانتز در ادامه ادعاهای خود افزود: « توافق هسته‌ای با ایران به آن اجازه می‌دهد که توانمندی نظامی خود را تقویت و از برخی کشورها در منطقه حمایت کند و ما مخالف آن هستیم و برای اقداماتی از سوی خود آماده می شویم. در توافق هسته‌ای با ایران خلأ‌های زیادی وجود دارد، چه در زمینه غنی سازی و چه در بخش توسعه یا تولید تسلیحات».

تهدید حزب‌الله لبنان به آغاز جنگی جدید

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه در خصوص اختلافات با لبنان بر سر ترسیم مرزهای آبی بدون اشاره به شکست‌های تل‌آویو از حزب‌الله لبنان تهدید کرد: «وضعیت تنش با حزب الله لبنان ممکن است به یک نبرد تبدیل شود. امیدوارم مجبور نباشیم وارد جنگ با لبنان شویم، زیرا این یک تراژدی برای کشور لبنان و شهروندان آن خواهد بود».

بنی گانتز در عین حال در خصوص آینده تنش‌ها میان بیروت و تل‌آویو در خصوص سکوهای گازی و حفاری‌ها افزود: «من معتقدم که در آینده یک سکو در سمت ما و یک سکو در سمت لبنان وجود خواهد داشت».

اعتراف به بروز بحران در روابط تل‌‌آویو و قاهره

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اعتراف به بروز بحران میان تل‌آویو و قاهره نیز گفت: «روابط بین دوستان گاهی شاهد فراز و نشیب می‌شود. ما نباید هر بحرانی را به چیزی تبدیل کنیم که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مصلحت اسرائیل و مصر در این است که بحران کنونی را پشت سر بگذارند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد: کسی که معتقد است، راه حل دو دولتی به منازعه با فلسطینی‌ها پایان خواهد داد، متوهم است. هر کس نیز که فکر می‌کند؛ فلسطینی‌ها از کرانه باختری ناپدید می‌شوند، در توهم بزرگتری به سر می‌برد».

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: