۰

اعلام آمادگی حوزه علمیه یزد برای مناظره با مدعیان عرفان های کاذب

مدیر حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: رسیدن به خدا و کمالات در این عرفان های دروغین علیرغم پافشاری به آن هیچ جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۲۷۲۳۲۶
۱۵:۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به دستگیری باند موسوم به "عرفان حلقه"، اعلام کرد: حوزه علمیه یزد برای مبارزه علمی با عرفان های نوظهور با تمام قوای خود در این میدان حاضر و آماده پاسخ به شبهات مردم و مناظره با مدعیان عرفان های دروغین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با اشاره به دستگیری باند موسوم به "عرفان حلقه" در یزد، اظهار کرد: عرفان های کاذب پرتگاهی هستند که چیزی جز آثار جبران ناپذیر برای فریب خوردگان ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: رسیدن به خدا و کمالات در این عرفان های دروغین علیرغم پافشاری به آن هیچ جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه مشترک عرفانهای کاذب، نفی شریعت است عنوان کرد: از ویژگی مشترک این عرفانهای جعلی که به نوعی تلاش می کنند خود را جامع و برتر از دین نشان دهند، استاد محوری است که در واقع یک نفر حرف اول و آخر را می زند و حتی اگر رفتارهای او سرشار از تناقض های بیّن هم باشد، باز هم باید همه به او ایمان داشته باشند و نسخه های اورا بدون چون و چرا انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس ادامه داد: از ویژگی های مشترک عرفان های کاذب نوظهور، رازآلود سخن گفتن، به کارگرفتن اصطلاحات نامأنوس و مبهم، ترویج اباحه گری و به ویژه دامن زدن به مسائل جنسی نیز از مشترکات این عرفان های جعلی است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پاسخ به سؤال «ادعای عرفان حلقه چیست؟ تشریح کرد: فرقه جعلی حلقه، ادعای فرادرمانی داشته و معتقدند با فرا درمانی می توانند افراد بیمار را شفا دهند و به فرض صحت درمان جسم انسان، دال بر حقانیت فرقه نیست.

وی افزود: یک مرتاض هم ممکن است دارای توان انجام برخی کارهای ظاهراً عجیب باشد، ولی اهل حق نیست. حقانیت یک مکتب در اندیشه های تعالی بخش و مبتنی بر حقیقت وجودی انسان است نه یک سری کارهایی که نتیجه آنها به اصلاح جسم انسان منتهی میشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس تاکید کرد: اگر مبانی دینی ما و فرزندانمان محکم نباشد و ارگانهای فرهنگی نسبت به این مهم قدم های خود را محکم نکنند، این سودجویان کذاب با استفاده از ابزارهای رسانه ای و غیر آن، تورهای شکار خود را که پهن کرده و قربانی می گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان گفت: از برنامه ها و دغدغه های حوزه علمیه یزد، مبارزه علمی با عرفان های نوظهور بوده و با تمام قوای خود در این میدان حاضر و آماده پاسخ به شبهات مردم عزیز و نیز مناظره با مدعیان عرفان های دروغین می باشد.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: