۱

فتوای الازهر در خصوص اقامه نماز در مساجد دارای ضریح

احمد الطیب شیخ الازهر و دارالفتوای مصر، نماز خواندن در مساجدی که دارای ضریح است را شرعاً جایز دانستند.
کد خبر: ۲۷۲۲۹۲
۱۶:۳۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، احمد الطیب شیخ الازهر و دارالفتوای مصر، نماز خواندن در مساجدی که دارای ضریح است را شرعاً جایز دانستند.

از سوی دیگر احمد الطیب شیخ الازهر مصر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، ضمن مقایسه نماز خواندن در مسجد امام حسین (ع) و نماز خواندن در مسجد حضرت نبی اکرم (ص)، گفت: اگر نماز خواندن در مسجد الحسین (ع) باطل است، پس در نتیجه اقامه نماز در مسجد نبوی باطل می شود.

وی ادامه داد: این امر نادرستی است و هیچ کس جرأت ندارد بگوید که نماز خواندن در مسجد نبوی باطل است. مسجد نبوی یکی از سه مسجد است که مسلمانان برای نماز خواندن در آن، سفر می کنند، لذا این پاسخ عملی به کسانی است که نماز خواندن در این گونه مساجد را باطل می دانند.

تخریب ضریح، جنایت و خروج انسان از اسلام است

شیخ الازهر تصریح کرد: ما نمی توانیم ضریح حضرت رسول الله (ص) را تخریب کنیم؛ چراکه این کار جنایت و خروج انسان از اسلام است. هزاران سال است که در مسجد نبوی نماز خوانده می شود. چگونه آنجا نماز باطل می شود؟ در مسجد الحسین ما به سمت ضریح نماز نمی خوانیم، چراکه ضریح در گوشه قرار دارد. بنابراین نماز خواندن در مساجدی که ضریح دارد، صحیح است.

دار الفتوا: نماز خواندن در مساجدی که دارای ضریح است، صحیح و مشروع است

در همین راستا دارالفتوای مصر گفت: نماز خواندن در مساجدی که دارای ضریح اولیا و صالحین است، صحیح و مشروع بوده و حتی به درجه استحباب می رسد. این مسئله در کتاب و سنت، امری ثابت بوده و امت بر این امر اجماع دارند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
همه احکام شیعه مستند به قرآن کریم و سیره و سنت رسول الله و ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است ، امید وارم مخالفین شیعه مخصوصاً علمای آنها بدون تعصب و با تحقیق و تأمل هم خودشان به این حقیقت برسند و هم پیروان خود را از این غفلت نجات دهند وگرنه اگر در دنیا از این موضوع مهم غفلت کنند جایی حقیقت برای شان روشن خواهد شد که کاری از دستشان بر نمی آید و فرصتی برای جبران نیست و معلوم نیست با چه سرنوشتی در آخرت مواجه خواهند شد . خیر خواهانه به آنها می گوییم حقیقت را دریابند قبل از آنکه دیر شود وگرنه فقط و فقط خودشان ضرر خواهند کرد نه خدا ، نه پیامبر خدا صلوات الله علیه وآله نه ائمه معصومین و اهلبیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین و نه شیعیان .