۰

اولین تصویر از ضارب سلمان رشدی در دادگاه

جیسون اشمیت، دادستان بخش شاتاکوآی ایالت نیویورک آمریکا روز شنبه ۲۲ مرداد با اعلان این خبر گفت: ضارب حمله دیروز، هادی مطر، اکنون به اقدام به قتل درجه دو و تعرض درجه دو متهم است.
کد خبر: ۲۷۲۲۰۲
۱۲:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، ناتانیل بارونه، وکیل تسخیری «هادی مطر»، ضارب سلمان رشدی در دادگاه منطقه‌ای نیویورک اعلام کرد که موکلش دادخواست بی‌گناهی را در دادگاه پر کرده است.

هم‌زمان پلیس اعلام کرد که همچنان نمی‌تواند انگیزه‌ای را برای این حمله تأیید کند.

هادی مطر، ضارب سلمان رشدی که او را با چاقو مورد حمله قرار داد، متولد کالیفرنیا است.

هادی مطر با دو اتهام «اقدام به قتل درجه دو» و «تعرض درجه دو» مواجه است .

جیسون اشمیت، دادستان بخش شاتاکوآی ایالت نیویورک آمریکا روز شنبه ۲۲ مرداد با اعلان این خبر گفت: ضارب حمله دیروز، هادی مطر، اکنون به اقدام به قتل درجه دو و تعرض درجه دو متهم است.

اشمیت گفت: این اتهام‌ها دیشب به او تفهیم و بدون امکان وثیقه، زندانی شد.

مطابق قوانین ایالت نیویورک، «اقدام به قتل درجه دو» معمولا بین ۵ تا ۱۵ سال زندان در پی دارد.

برخی منابع امکان افزایش این حکم به ۲۵ سال را نیز مطرح کرده‌اند. این در حالی است که اگر او با اتهام «اقدام به قتل درجه یک» مواجه بود، این محکومیت احتمالا به حبس ابد افزایش می‌یافت. اتهام مجزای «تعرض درجه دو» نیز در ایالت نیویورک با حداقل ۲ و حداکثر ۷ سال زندان همراه است.

مطر جوان ۲۴ ساله لبنانی-آمریکایی است که پدر و مادرش هر دو اهل روستایی در جنوب لبنان‌اند. او چند سال پیش از ایالت کالیفرنیا به ایالت نیوجرسی نقل مکان کرد و تا پیش از حمله روز جمعه، در شهر فیرویوی نیوجرسی زندگی می‌کرد.

مطر با خرید بلیت، به محل سخنرانی سلمان رشدی آمده بود و سپس، خود را به جایگاه رساند و با چاقو به شکم و گردن رشدی ضربه زد. جمعی از مردم، دو مامور پلیس و کارمندان موسسه برگزارکننده نشست کوشیدند جلو او را بگیرند.

سلمان رشدی ۷۵ ساله با هلیکوپتر به بیمارستانی در ایالت پنسیلوانیا منتقل شد و حال مساعدی ندارد. بر اساس اعلام کارگزار ادبی این نویسنده هندی‌ـ‌بریتانیایی-آمریکایی، احتمال دارد او یک چشمش را از دست بدهد و کبدش نیز آسیب جدی دیده است.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: