۰

محبوبترین صرافی با بالاترین حجم تراکنش کدام است؟

نزدیک به 600 صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد که از سرمایه‎گذاران برای تجارت بیت‎‎کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال دعوت می‎کنند. اما هزینه‎ها، کیفیت و امنیت در بین آنها بسیار متفاوت است.
کد خبر: ۲۷۲۱۶۷
۱۱:۵۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نزدیک به 600 صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد که از سرمایه‎گذاران برای تجارت بیت‎‎کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال دعوت می‎کنند. اما هزینه‎ها، کیفیت و امنیت در بین آنها بسیار متفاوت است.

فناوری بلاک‌چین توسط شرکت‌های سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین رونق زیادی در برنامه‌هایی وجود داشته است که به سرمایه‌گذاران امکان خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال را می‌دهد. علی‌رغم اینکه این فناوری کمی بیش از یک دهه قدمت دارد، کمتر از 580 صرافی مستقل رمزارز وجود دارد که به سرمایه‌گذاران امکان دادوستد ارزهای دیجیتال را می‌دهد. در واقع، در سه‌ماهه آخر سال 2021، وب‌سایت‌های صرافی‌های اختصاصی کریپتو 1.7 میلیارد بازدیدکننده داشتند.

محبوبترین صرافی با بالاترین حجم تراکنش کدام است؟

صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز

صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک شخص ثالث بین خریدار و فروشنده عمل می‌کنند. از آنجایی که آنها توسط یک شرکت اداره و کنترل می شوند، قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می‌دهند. تقریباً 99 درصد از تمام تراکنش‌های ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های متمرکز انجام می‌شود.

صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به شخص ثالث یا واسطه، تراکنش‌های همتا به همتا را انجام دهند. در صرافی‌های غیرمتمرکز خطر هک کردن کاهش می‌یابد و میزان کارمزد معاملات در آنها کمتر است. به همین دلیل صرافی‌های غیرمتمرکز توسط برخی از کاربران ترجیح داده می‌شود.

معرفی صرافی های محبوب

برای بعضی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، تمایز ارائه‌دهندگان باکیفیت از ارائه‌دهندگانی که به دلیل داشتن یک وب‌سایت شیک یا سخنگوی معروف، معتبر به نظر می‌رسند، تقریباً غیرممکن است. حتی صرافی‌هایی که با حجم معاملات سنگین در یک ارز دیجیتال خاص یا جفت ارزهای کم اعتبار وجود دارند، احتمالاً کیفیت معیوبی دارند، زیرا در محیطی مملو از ارائه‌دهندگان غیرقانونی، گزارش دادن اعداد جعلی برای صرافی‌ها نسبتاً آسان است.

در ادامه سعی کردیم صرافی‌هایی که حجم تراکنش بالایی دارند و از نظر کیفیت و امنیت نیز در سطح قابل قبولی هستند را به شما معرفی کنیم.

کوین بیس

کوین بیس بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است. با مجوز ارز دیجیتال توسط DFS نیویورک شروع به کارکرد و به 44 ایالت ایالات متحده خدمت می‌کند و دارای منشور بانکی ایالت نیویورک است. این شرکت بیشترین تعداد سکه و ارز را در میان صرافی‌های ارز دیجیتال ایالات متحده ارائه می‌کند و در حال راه‌اندازی یک بازار NFT و خدمات دیگر است.

کراکن

کراکن که در ایالات متحده، بریتانیا و حوزه‌های قضایی منتخب آسیایی اقیانوس آرام شعبه دارد، به معامله‌گران ارزهای دیجیتال در سطح متوسط ​​و پیشرفته خدمات می‌دهد. این صرافی به تمام ایالت‌های ایالات متحده به جز ایالت نیویورک و واشنگتن خدمات می‌دهد و دارای مجوز بانکی از ایالت وایومینگ است. اخیراً مدرکی مبنی بر ذخایر 19 میلیارد دلاری دارایی مشتری‌ها ارائه کرده است که یکی از تنها صرافی‌های تاریخ است که این کار را انجام داده است. این شرکت دارای 13 مجوز مختلف در سطح جهانی است و برنامه‌هایی را برای عرضه اولیه سهام در سال جاری اعلام کرده است.

رابین هود

رابین هود صرافی است که در آن به صورت عمومی معامله انجام می‌شود. مستقر در ایالات متحده و دارای نظارت SECاست که معاملات ارزهای دیجیتال و سهام را بدون کمیسیون ارائه می‌دهد. در مقایسه با اکثر صرافی‌های اختصاصی ارز دیجیتال، تعداد نسبتاً کمی از ارزها را برای تجارت ارائه می‌دهد. این شرکت بیش از دو میلیون مشتری در لیست انتظار دریافت کیف پول دارد. کیف پول‌های این صرافی بین‌المللی هستند و ارزها را برای کاربرهای خارجی ارسال می‌کنند. هزینه پایین ورود و ارائه ساده، آن را برای مبتدیان مناسب می‌کند. دارایی‌های این صرافی 22 میلیارد دلار است.

کریپتو دات کام

این صرافی مستقر در سنگاپور و تحت نظارت ایالات متحده است. 169 مدل ارز معامله می‎کند و 349 جفت معامله را ارائه می‎دهد. کریپتو دات‎کام با وجود کارمزد نسبتاً گران، حجم معاملات بالاتری نسبت به کوین بیس دارد.

اف تی ایکس

اف تی ایکس با رشد سریع به رهبری واندرکایند 29 ساله، به سرعت به یکی از بزرگ‎ترین صرافی‎های جهان از نظر حجم معاملات تبدیل شده است. این شرکت در حال حاضر دارای نهادهای تحت نظارت در ایالات متحده و ژاپن است و در بیش از 100 کشور در سراسر جهان فعالیت می کند. تام برادی، استفن کوری، ژیزل بوندشن، دیوید اورتیز و کوین اولری، پشتیبان‌های پولی این صرافی هستند.

بایننس

بایننس، بزرگ‎ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات گزارش شده، به مشتریان زیادی است. بیشتر حجم معاملات بایننس در ارزهای بیت‎کوین و اتر است. اخیراً اعلام شده که این صرافی غول‌پیکر در جهت انطباق با مقررات گام‌های درستی برمی‌دارد. گزارش شده است که در سال 2021، این شرکت چندین پرس و جوی نظارتی را در مورد برنامه مبارزه با پولشویی خود تجربه کرده است.

هوبی گلوبال

این صرافی در سال 2013 در چین تأسیس شد و به معامله‎گران در سطح متوسط ​​و پیشرفته خدمات می‎دهد. در سال 2021 تمام مشاغل چین را تعطیل کرد و اکنون عملیات خود را خارج از سنگاپور انجام می‎دهد. در ژاپن، جبل الطارق و لوکزامبورگ شعبه دارد.

جمینی

جمینی که توسط برادران وینکلووس در سال 2013 تأسیس شد، یک صرافی رمزارز مستقر در ایالات متحده و تحت نظارت است که به شدت فعالیت با مقررات را ترویج می‎کند. همچنین مالک پلتفرم NFT Nifty Gateway است. این شرکت 400 میلیون دلار از Morgan Creek Digital در نوامبر 2021 با ارزش 7.1 میلیارد دلار جذب کرد. هزینه‎های آن در حد متوسط ​​است، اگرچه تعداد ارزهای آن کمی کمتر از حد متوسط ​​است.

GMOکوین

 یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال ژاپن، GMO Coin  است و یکی از کم‎ترین هزینه‌های تجاری در صنعت را همین صرافی در 9 جفت ارز دیجیتال ارائه می‌کند. شرکت مادر GMO Internet Group همچنین مالک بزرگترین شرکت کارگزاری FX خرده فروشی در جهان، GMO Click Securities است.

ایتورو

ایتورو یک صرافی تحت نظارت جهانی با ارزش 9.6 میلیارد دلار است که تجارت چند دارایی را با بیش از 1.5 میلیون مشتری و 19 میلیون کاربر ارائه می‎دهد. در اروپا، ایالات متحده و سایر مناطق شعبه دارد. سپردهای آن برای مشتریان خرده‌فروشی بسیار بالاست، اما واحد eToroX آن کارمزد پایین 5 امتیاز پایه در هر معامله را دارد.

صرافی محبوب داخلی

صرافی ارز دیجیتال تبدیل از محبوب‎ترین صرافی‎ها در ایران است. این صرافی بیشترین تنوع ارزی را ارائه می‎دهد و با احراز هویت سریع و کارمزد پایین رضایت مشتریان را کسب کرده است. باتوجه به تحریم‎هایی که علیه کابران ایرانی صورت گرفته است بسیای از سرمایه‎گذاران به صرافی‎های داخلی روی آورده اند. صرافی تبدیل با حجم تراکنش بالا در کشور ایران از بهترین صرافی‎های ارز دیجیتال است.

سخن پایانی

باتوجه به رشد روزافزون تجارت ارز دیجیتال، صرافی‎های زیادی تاسیس شده‎اند. سرمایه‎گذاری بدون کسب اطلاعات می‎تواند پیامدهای ناخوشایندی را به بار بیاورد. گاهی اوقات نیز اطلاعات غلط کسب می‎کنیم که این زمینه را برای کلاه‎برداری و سودجویی‎ها فراهم می‎کند. شما می‎توانید برای اینکه مطمئن شوید که آیا صرافی ارز دیجیتال تبدیل معتبر است یا خیر، این لینک را مطالعه کنید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: