۰

ورود بیش از ۲۸ هزار زائر خارجی به فرودگاه نجف برای شرکت در مراسم عاشورا

ماجد الوائلی، استاندار نجف اشرف شامگاه یکشنبه اعلام کرد که اجرای طرح امنیتی و خدمات‌رسانی ویژه سالروز عاشورای حسینی در سطح عالی پیش می‌رود.
کد خبر: ۲۷۲۰۵۵
۱۰:۳۹ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، ورود بیش از ۲۸ هزار زائر خارجی به فرودگاه نجف اشرف برای شرکت در مراسم عاشورای حسینی، تدابیر امنیتی دستگاه‌های دفاع مدنی و وزارتخانه‌های دفاع و کشور عراق برای تأمین امنیت زائران و خدمات‌رسانی به آنها از جمله تازه‌ترین اخبار مربوط به کربلای معلی است.

 ماجد الوائلی، استاندار نجف اشرف شامگاه یکشنبه اعلام کرد که اجرای طرح امنیتی و خدمات‌رسانی ویژه سالروز عاشورای حسینی در سطح عالی پیش می‌رود.

وی افزود: تعداد زیادی از عزاداران حسینی طی این روزها برای حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خود را به نجف اشرف رساندند؛ اما در عین تردد در سطح استان روان است و شاهد بسته بودن هیچ جاده و خیابانی نیستیم.

الوائلی گفت: بنا به اعلام اداره بین فرودگاه بین‌المللی نجف بیش از ۲۸ هزار مسافر از کشورهای عربی و غیر عربی از اول ماه محرم الحرام تاکنون خود را به شکل پروازی به نجف اشرف رسانده‌اند تا در مراسم عاشورای حسینی شرکت کنند.
کربلا قطعی برق ندارد

وزارت برق عراق هم اعلام کرد که با وجود کمبود برق عراق و قطعی‌هایی که طبق جدول زمانی در ساعاتی از شبانه روز برای استان‌های این کشور رخ می‌دهد؛ اما امسال با افزایش ۳۰ درصدی برق استان کربلا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد قطعی برق در ایام عزاداری امام حسین(ع) نخواهیم بود و شهر کربلا هم در همه این ایام محرم با قطعی برق مواجه نشده است.

ورود بیش از ۲۸ هزار زائر خارجی به فرودگاه نجف برای شرکت در مراسم عاشورا


آماده‌باش نیروهای دفاع مدنی در کربلا، نجف و کاظمین

اداره دفاع مدنی عراق هم ساعاتی پیش از اجرای طرح ویژه عاشورای حسینی در سه محور خبر داد و در بیانیه‌ای خبری گفت: اداره دفاع مدنی همه تدابیر لازم برای تامین امنیت و آسایش عزاداران حسینی در ایام عاشورا را با اتخاذ یک طرح کامل سه محوری تکمیل کرده است.

این نهاد افزود: محور نخست انتشار توصیه‌های نهاد دفاع مدنی در بین انبوه زائران و صاحبان موکب‌های حسینی است و محور دوم استقرار نیروهای دفاع مدنی در مسیرهای تردد زائران و بخصوص اطراف حرم‌های مطهر در استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف و بغداد و در شهر مقدس کاظمیه است.

دفاع مدنی عراق محور سوم طرح خود را حمایت لجستیک از نیروهای دفاع مدنی استان کربلا با اعزام تیم های بیش‌تر از آتش‌نشانی و همچنین واحدهای خنثی سازی بمب‌های دست‌ساز و پلیس حفاظت از محیط زیست دانست.

این نهاد از زائران حسینی خواست در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای برای کاستن از زمان اعزام نیروهای دفاع مدنی با تلفن رایگان ۱۱۵ تماس بگیرند.

سخنگوی وزارت کشور عراق تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی مرتبط برای تأمین امنیت حداکثری زائران در دهه نخست ماه محرم، برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده‌اند و از سویی طرح‌هایی نیز برای تسهیل امور مرتبط به زیارت برای تمام زائران تدوین ‌شده است.

وی تأکید کرد: مقامات امنیتی به هیچ‌وجه در امور سیاسی دخالت نمی‌کنند و اگرچه استان کربلا شاهد حضور حداکثری زائران خواهد بود، اما برخی از زائرین از دیگر اماکن زیارتی از جمله منطقه کاظمین نیز بازدید خواهند کرد. وی گفت که نیروهای امنیتی، قادر به فراهم کردن حداکثری امنیت برای زائران هستند.

ورود بیش از ۲۸ هزار زائر خارجی به فرودگاه نجف برای شرکت در مراسم عاشورا

استقرار نیروهای اضافی وزارت کشور و دفاع عراق در کربلای معلی و گذرگاه‌های مرزی

فرماندهی عملیات مشترک عراق از اعزام واحدهای اضافی از نیروهای وزارتخانه‌های دفاع و کشور برای امنیت سالروز شهادت امام حسین(ع) خبر داد.

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق هم شامگاه شنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد: همزمان با نزدیک شدن به عاشورای حسینی و شهادت امام حسین(ع) فرماندهی عملیات مشترک واحدهای اضافی از وزارتخانه‌های دفاع و کشور را به فرماندهی عملیات کربلای معلی اعزام کرد تا تأمین امنیت این مراسم را بیشتر کنند این نیروها طبق برنامه از پیش آماده شده به استان کربلا رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: کادرهای پزشکی از وزارتخانه بهداشت و همچنین نیروهایی از وزارتخانه‌های دفاع و از الحشد الشعبی هم برای ارائه خدمات به زائران به استان کربلا اعزام شدند.

ورود بیش از ۲۸ هزار زائر خارجی به فرودگاه نجف برای شرکت در مراسم عاشورا

ورود 28 هزار زائر به فرودگاه نجف

بر اساس این بیانیه بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس هم برای اعزام زائران به کربلای معلی و همچنین بازگشت آنها پس از اتمام مراسم اختصاص داده شده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای عملیات مشترک در گذرگاه‌های شلمچه، الشیب، المنذریه و زرباطیه نیز مستقر هستند تا امنیت زائران کربلای معلی را که از طریق این گذرگاه‌ها وارد عراق می‌شوند، فراهم کرده و خدمات مناسب را هم به آنها ارائه دهند.

بر اساس این بیانیه با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی کمیته گذرگاه‌های مرزی عراق تسهیلات بزرگی را در اختیار زائران قرار می‌دهد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: