۰

نقاش عاشورایی درگذشت

حبیب الله صادقی از جمله هنرمندانی است که در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه جمعی و فردی شرکت داشت و در جشنواره‌های متعددی به عنوان نفر برگزیده معرفی شد. او همچنین در مسابقات طراحی هلند به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد.
کد خبر: ۲۷۱۷۶۷
۱۳:۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، حبیب الله صادقی از جمله هنرمندانی است که در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه جمعی و فردی شرکت داشت و در جشنواره‌های متعددی به عنوان نفر برگزیده معرفی شد. او همچنین در مسابقات طراحی هلند به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد.

 همسر او با تایید خبر فوت صادقی گفت: بنویسید که قلم طلایی ایران رفت.

به گفته فاطمه کاظمی، صادقی به دلیل عارضه و ناراحتی قلبی حدود یک ماه در بیمارستان بستری بود. اما حدود ۱۰ روز پیش به خانه منتقل شد تا آمادگی لازم برای انجام عمل جراحی قلب را بدست آورد. با این وجود صبح امروز حدود ساعت ۷:۳۰ به دلیل سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

او درخصوص برگزاری مراسم برای این هنرمند پیشکسوت نیز گفت: نمی‌دانم که قرار است از طرف کدام نهاد اقدامات لازم انجام شود اما به زودی دراین خصوص اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

حبیب الله صادقی در سال ۱۳۳۶ در شهر تهران دیده به جهان گشود. زندگی هنری خود را از تحصیل در هنرستان هنرهای زیبا به شکل رسمی آغاز کرد. با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شوق خود به عرصه هنر را آشکار ساخت. او دوره کارشناسی این رشته را نیز با تحقیق پیرامون موضوع «اساس آفرینش هنری در قرآن کریم» و انجام پروژه عملی تحت عنوان «هابیل و قابیل» با موفقیت به پایان برد و به این وسیله پرداختن به بیان هنری از مفاهیم قرآن کریم را عملا تجربه کرد.

صادقی پس از مدتی در دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس تهران به ادامه تحصیل پرداخت و از آنجا که شیفته جاذبه‌های هنری قرآن کریم شده بود، با انتخاب موضوع «تحلیلی بر نقش و تصویر و رنگ در قرآن کریم» و «سیمای انسان در آئینة هنر بعد از ظهور اسلام در ایران» به پژوهش نظری درباره اسلام، قرآن و هنر ادامه داد. وی با انجام پروژه عملی خود با عنوان «آخرین نماز» این دوره را نیز طی کرد. استعداد هنری و علاقه او به اسلام و قرآن موجب شد به دوره دکتری در شاخه پژوهش هنر دانشگاه تربیت مدرس پای بگذارد و پژوهشی دیگر با عنوان «تصویر عالم مثال و خیال در فرهنگ و هنر اسلامی» را آغاز نماید.

حبیب الله صادقی از جمله هنرمندانی است که در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه جمعی و فردی شرکت داشت و در جشنواره‌های متعددی به عنوان نفر برگزیده معرفی شد. او همچنین در مسابقات طراحی هلند به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد.

عضویت در شورای فرهنگ عمومی- شورای علائم و نشان‌ها، عضویت در کمیته هنر شورای انقلاب فرهنگی تا سال ۱۳۷۹، عضویت در شورای هنری گروه گرافیک تبلیغات و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۲، عضویت ثابت و پیوسته در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بخشی از فعالیت‌های صادقی طی سال‌های فعالیت است. او همچنین داوری و دبیری مسابقات و دوسالانه‌ها را در کارنامه خود جای داده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: