۰

۷۰ درصد تست‌های کرونا در قم مثبت است

رییس مرکز بهداشت قم گفت: موارد تست مثبت کرونا که در سه هفته گذشته شناسایی شده در مقایسه با یک ماه گذشته از حدود هفت درصد تست مثبت به ۷۰ درصد افزایش یافته که نشان می‌دهد چرخش ویروس جدی است.
کد خبر: ۲۷۱۵۴۸
۱۰:۱۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، رییس مرکز بهداشت قم گفت: موارد تست مثبت کرونا که در سه هفته گذشته شناسایی شده در مقایسه با یک ماه گذشته از حدود هفت درصد تست مثبت به ۷۰ درصد افزایش یافته که نشان می‌دهد چرخش ویروس جدی است.

سیامک محبی روز چهارشنبه افزود: حدود سه هفته است وارد موج جدیدی از بیماری کووید ۱۹ شده‌ایم و در حال حاضر میزان مراجعات به مراکز منتخب و سرپایی چهار برابر بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت چند ماه آرام که ناشی از برنامه عمومی واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود، متاسفانه در هفته‌های اخیر با کاهش سطح ایمنی و کمتر شدن استفاده از ماسک، شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا هستیم.

وی ادامه داد: میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا افزایش نیافته، ولی به نظر می‌رسد با توجه به روند بیماری و بستری بیماران این اتفاقات نیز دستخوش تغییر شود.

محبی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در صورتی که بیش از ۶ ماه از تزریق واکسن نوبت سوم گذشته است، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه و دوز یادآور را تزریق کنند تا سطح ایمنی بدن افزایش یابد.

وی با تاکید بر این‌که سبد واکسیناسیون در قم کامل است، افزود: توصیه می‌شود بعد از دوز یک و ۲، نوع واکسن تغییر کند، دوز سوم و چهارم نوع دیگری استفاده شود تا به‌صورت ترکیبی سیستم دفاعی را هوشیار نگه دارد.

وی تصریح کرد: در مقطع کنونی که روند افزایشی کرونا را شاهد هستیم، استفاده از ماسک یکی از اولویت‌هایی است که باید هر فرد که از منزل خارج می‌شود به خصوص در فضای پرتراکم و مسقف استفاده کند.

رییس مرکز بهداشت قم گفت: در روزهای آینده مناسبت‌های مختلفی از جمله بازگشت حجاج و همچنین ماه محرم را در پیش رو داریم که اجتماعات و مناسبت‌های بسیاری برگزار می‌شود، از شهروندان درخواست داریم در رفت‌وآمدها از ماسک استفاده کنند و فضاهای بسته حتما دارای تهویه مناسب باشد.

وی افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند حتی‌المقدور خودمراقبتی را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا از موج جدید، به‌سلامتی خارج شویم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: