۰

کلاهبرداری به بهانه دریافت نذورات عید قربان

شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت موسسه خیریه و شماره حساب ارائه شده اطمینان حاصل کنند و از واریز مبالغ به حساب‌های اشخاص خودداری کنند.
کد خبر: ۲۷۱۲۶۴
۱۰:۰۸ - ۱۸ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت موسسه خیریه و شماره حساب ارائه شده اطمینان حاصل کنند و از واریز مبالغ به حساب‌های اشخاص خودداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان زنجان خبر داد: کلاهبرداران می‌توانند به‌ بهانه دریافت نذورات عید قربان از شهروندان کلاهبرداری کنند.

سرهنگ سیداحمد موسوی با تاکید بر اینکه مردم هوشیار باشند و در دام کلاهبرداران نیفتند، اظهار کرد: کلاهبرداران با سوءاستفاده از نیت خیرخواهانه و خداپسندانه شهروندان با انتشار تصاویری از افرد بی‌بضاعت و بیماران نیازمند به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

وی افزود: مجرمان سایبری به بهانه کمک به افراد نیازمند با ارسال پیامک‌هایی حاوی لینک‌های جعلی، افراد را به درگاه‌های بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها، اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند.

موسوی با اشاره به دیگر روش‌های کلاهبرداری، تصریح کرد: برخی نیز با تبلیغات گسترده در فضای‌ مجازی‌ و با سوء‌استفاده از نام موسسات و سازمان‌های خیریه معتبر با ارائه شماره کارت بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت موسسه خیریه و شماره حساب ارائه شده اطمینان حاصل کنند و از واریز مبالغ به حساب‌های اشخاص خودداری کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: