۱

چگونه پذیرایی مراسم ترحیم را به بهترین شکل انجام دهیم؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات بعد از گذراندن شوک اولیه از دست دادن عزیزان، نحوه برگزاری مراسم ختم و پذیرایی از سوگواران است. به طور معمول دغدغه همه نزدیکان و اقوام صاحب عزا، برگزاری مراسمی آبرومندانه و تمام و کمال است؛ به طوری که حتی در برخی مواقع از بزرگ‌ترها شنیده‌ایم که تأکید دارند پس از مرگ‌شان پذیرایی مراسم ختم آبرومندانه انجام شود.
کد خبر: ۲۷۱۲۴۹
۱۸:۳۴ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

فراهم کردن مقدمات پذیرایی برای مراسم‌هایی که با انگیزه شادی برپا می‌شوند، کار بسیار ساده و جذابی است. اما این مورد در رابطه با مراسم ختم به طور کامل فرق می‌کند؛ چرا که در مراسم ختم و سوگواری معمولاً صاحب عزا حس و حال خوبی ندارد و نمی‌تواند درباره پذیرایی به درستی فکر کند. فشار روحی و روانی، آشفتگی و تحمل غم از دست دادن یک عزیز، می‌تواند در قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی افراد تأثیرگذار باشد. در چنین شرایطی، به طور معمول دوستان و اقوام دست به‌کار شده و مقدمات پذیرایی مراسم ترحیم را فراهم می‌کنند. به طور کل در این نوع مراسم امکان وجود کم و کاستی بسیار زیاد بوده که متأسفانه جبران آن غیرممکن است. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیح دهیم چگونه پذیرایی مراسم ترحیم را به بهترین شکل انجام دهیم و با نکات مهمی که می‌بایست برای آماده‌سازی پذیرایی مراسم ختم رعایت شود، آشنا شویم. از شما دعوت می‌شود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت پذیرایی مراسم ترحیم

یکی از مهم‌ترین موضوعات بعد از گذراندن شوک اولیه از دست دادن عزیزان، نحوه برگزاری مراسم ختم و پذیرایی از سوگواران است. به طور معمول دغدغه همه نزدیکان و اقوام صاحب عزا، برگزاری مراسمی آبرومندانه و تمام و کمال است؛ به طوری که حتی در برخی مواقع از بزرگ‌ترها شنیده‌ایم که تأکید دارند پس از مرگ‌شان پذیرایی مراسم ختم آبرومندانه انجام شود. البته شنیدن چنین جملاتی به هیچ‌وجه مطلوب نیست اما به طور کل اگر بخواهیم از لحاظ اهمیت پذیرایی مراسم ختم به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که آبرومندانه برگزار شدن مراسم در جامعه ما بسیار حائز اهمیت است. به خاطر داشته باشید که نحوه پذیرایی از مهمانان و مدیریت مراسم ترحیم بسیار پر اهمیت بوده و باید همه چیز به درستی پیش برود.

پذیرایی مراسم ترحیم با استفاده از پک‌ میوه

استفاده از پک میوه مراسم ختم می‎تواند یکی از بهترین گزینه‌های پذیرایی از مهمانان در چنین مراسم‌هایی محسوب شود. توصیه می‌شود پک پذیرایی را به صورت بسته‌بندی تهیه نمائید تا موارد بهداشتی را نیز در آن رعایت کرده باشید. منظور از پکیج پذیرایی، یک بسته‌ حاوی خوراکی‌هایی است که در مراسم ترحیم با آن‌ها از دوستان و اقوام پذیرایی می‌شود. می‌توان پک‌های پذیرایی مذکور را به تعداد مهمانان سفارش داد یا شخصاً آن‌ها را آماده کرد. به طور معمول در این پک‌های پذیرایی اقلامی مثل میوه و آب‌میوه، خرما و حلوا قرار داده خواهد شد. توصیه می‌شود به ظاهر بسته‌بندی نیز توجه داشته باشید؛ چرا که هر اندازه پک‌های پذیرایی مراسم ترحیم ساده‌تر و آبرومندانه‌تر باشد بهتر است. ناگفته نماند که پک‌های پذیرایی مذکور را می‌توان در بسته‌بندی‌هایی به رنگ مشکی با یک بیت شعر در وصف غم عزیز از دست رفته نیز تهیه نمود.

چگونه پذیرایی مراسم ترحیم را به بهترین شکل انجام دهیم؟

مزایای استفاده از پک پذیرایی مراسم ختم

استفاده از پک‌های پذیرایی مذکور در مراسم ختم مزایای زیادی را در پی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی این نوع پک‌ها، رعایت نکات بهداشتی می‌باشد. علاوه بر این، تنوع پک‌هایی که می‌توان از مراکز تهیه آن سفارش داد نیز بسیار بالا بوده و پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای می‌باشد. در واقع پک‌های پذیرایی مراسم ختم علاوه بر این که میزان هزینه‌های مراسم را کاهش می‌دهد، از جلوه بسیار خوبی نیز برخوردار بوده و باعث می‌شود پذیرایی این نوع مراسم‌ها بسیار آبرومندانه و مطلوب انجام شود.

نحوه آماده‌سازی بهترین پک پذیرایی مراسم ترحیم

 چنانچه از فرصت و نیروی کار کافی برخوردار هستید، می‌توانید پک مراسم ختم را خودتان با هر سلیقه‌ای که دارید آماده کنید. در چنین شرایطی، در صورتی که دوستان و اقوام برای کمک و پذیرایی اعلام آمادگی کنند، می‌توانید از آن‌ها برای تهیه پک‌های مذکور کمک بگیرید. کافی است به تعداد میهمانان مراسم ظرف یک‌بار مصرف مخصوص سفارش دهید و از آن‌ها برای تهیه پک استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید که سایز ظروف باید به اندازه‌ای باشد که کلیه اقلام پذیرایی درون آن به راحتی جا بگیرد. توصیه می‌شود برای بهتر شدن پک پذیرایی مراسم ترحیم چند دستمال کاغذی بخرید و به تعداد مهمانان و پک‌های آماده شده چاقو و چنگال نیز تهیه نمائید. می‌توانید با در نظر گرفتن تعداد مهمانان از میوه‌فروشی یا بازار میوه خوب و درجه یک تهیه کنید.

تدارک شیرینی‌های مخصوص پذیرایی و حلوا و همچنین خرما با گردو نیز می‌تواند توسط خودتان یا شیرنی‌فروشی انجام شود. با تهیه تمامی اقلام مذکور می‌توانید از اطرافیان خود درخواست کنید که با رعایت نکات بهداشتی و بعد از شست‌وشو و ضدعفونی کردن میوه‌ها و آب‌میوه‌ها، آن‌ها را درون پک‌های پذیرایی قرار دهند و در نهایت درب آن‌ها را به خوبی ببندند. اگر لازم بود می‌توانید برای بستن درب پک‌ها از سوزن منگنه یا چسب نواری نیز استفاده کنید؛ آن چیزی که اهمیت دارد بسته بودن درب پک‌ها است.

چگونه پذیرایی مراسم ترحیم را به بهترین شکل انجام دهیم؟

سینی‌های خرما و حلوا

علاوه بر پک‌های پذیرایی مراسم ترحیم و بسته‌بندی‌های مختلفی که برای میوه‌ها می‌توان تهیه کرد، به طور معمول در ورودی مجالس ترحیم از سینی‌های خرما و حلوا به منظور پذیرایی نیز استفاده می‌شود. امروزه معمولاً در چنین مراسم‌هایی خرما و حلوای تزئین شده به حالت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.  در برخی مواقع از خرما یا مغزگردو نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این حلوای بیسکوییت‌دار نیز برای پذیرایی گزینه خوبی است.

شما می‌توانید موارد مذکور را خودتان آماده کنید یا این که می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید. به دلیل این که درست کردن اقلام مذکور در دوران عزاداری کار سختی است و اکثراً صاحبان عزا حوصله زیادی برای انجام چنین اموری ندارند؛ توصیه‌ای که ما به شما عزیزان در این زمینه می‌کنیم این است که بهترین راه سفارش اقلام پذیرایی به مجموعه‌ای است که در این حوزه فعالیت می‌کند.

سخن پایانی

در این راهنما در رابطه با چگونگی پذیرایی مراسم ترحیم به بهترین شکل صحبت کردیم. امروزه مجموعه‌هایی وجود دارند که در حوزه تهیه و آماده‌سازی پک‌های پذیرایی مراسم ترحیم مشغول به فعالیت می‌باشند. البته این نوع پک‌ها را می‌توان شخصاً نیز آماده کرد، اما به دلیل احوال ناخوش دوران سوگواری، بهترین راه کمک گرفتن از اشخاصی است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند. یکی از مجموعه های معتبر که به شما کمک می کند یک پذیرایی آبرومدانه، شیک و در عین حال مقرون به صرفه داشته باشید، مجموعه سبزینه پک است که در زمینه ارائه انواع پک ترحیم فعالیت میکند. علاوه بر پک‌های میوه باید سینی‌های حلوا و خرما را نیز مدنظر داشته باشید که در بهترین حالت ممکن پخته شده، تزئین شده و پخش شوند؛ امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
محروقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
مطلب عالی بود. سبزینه پک رو به اطرافیانم معرفی خواهم کرد