۰

دیدار عضو سنای آمریکا با رهبران سه گانه عراق

رییس جمهور و نخست وزیر عراق با عضو مجلس سنای آمریکا درخصوص مناسبات و مرحله جدید همکاری امنیتی گفتگو کردند.
کد خبر: ۲۷۱۱۸۹
۱۵:۴۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، رییس جمهور و نخست وزیر عراق با عضو مجلس سنای آمریکا درخصوص مناسبات و مرحله جدید همکاری امنیتی گفتگو کردند.

 مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با لیندسی گراهام، عضو مجلس سنای آمریکا درباره مرحله جدید همکاری امنیتی در زمینه مشاوره و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الکاظمی ضمن خوشامدگویی به گراهام و هیئت همراه او، نسبت به تقویت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در راستای منافع دو ملت عراق و امریکا ابراز امیدواری کرد.

دو طرف در این دیدار، مرحله جدید همکاری امنیتی در زمینه مشاوره و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق پس از پایان نقش رزمی نیروهای امریکایی در عراق را بررسی کردند.

اوضاع کل منطقه به ویژه وضعیت سوریه و نقش آفرینی عراق در تحقق ثبان منطقه ای در سایه نقش فزاینده این کشور در این زمینه از دیگر محورهای گفت‌وگو الکاظمی و گراهام بود.

از سوی دیگر، عضو مجلس سنای امریکا بر پایبندی نامحدود آمریکا به کمک بلندمدت به عراق و توانمندسازی این کشور در تحقق اولویت های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی خود تاکید کرد.

وی توضیح داد که امریکا امیدوار است عراق با تکیه بر دموکراسی قوی و اصلاحات اقتصادی به عنوان عامل حمایت از ثبات منطقه ای و بین المللی، بازیگر اصلی در خاورمیانه باشد.

به گزارش میدل ایست نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز در دیدار با گراهام تاکید کرد که عراق محور اساسی امنیت و ثبات منطقه است.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه مستحکم بین دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی براساس تفاهمات و منافع مشترک را بررسی کردند.

دیدار عضو سنای آمریکا با رهبران سه گانه عراق درباره همکاری‌های امنیتی

در این دیدار بر اهمیت تداوم همکاری و هماهنگی برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن در کل منطقه و همکاری برای مقابله با نوسانات اقتصادی و مبارزه با فساد مالی و ادارای و کمک به بازگرداندن اموال غارت شده عراق علاوه بر همکاری برای مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست تاکید شد.

آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت‌وگوی صالح و گراهام بود.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت کاهش تنش‌های منطقه و پایان دادن به بحران‌ها از طریق گفت‌وگو و از بین بردن پناهگاه‌های تروریستی تاکید و اشاره کرد که عراق به عنوان محور اساسی امنیت و ثبات کل منطقه اهمیت دارد.

از سوی دیگر عضو مجلس سنای آمریکا نیز بر پایبندی واشنگتن به حمایت از امنیت و ثبات عراق و برپایی روابط مستحکم در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وی اشاره کرد که عراق و نقش موثر آن در برقراری امنیت و ثبات در منطقه اهمیت دارد.

علاوه بر این محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در دیداری جداگانه با لیندسی گراهام، عضو مجلس سنای امریکا درباره همکاری امنیتی و حمایت از نیروهای امنیتی عراق گفت وگو کردند.

در این دیدار که در دفتر الحلبوسی برگزار شد، دو طرف تقویت روابط دوجانبه و راه های تقویت آن در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و همکاری امنیتی از طریق حمایت از نیروهای امنیتی عراق در مقابله با چالش های تروریسم را بررسی کردند.

موضوع زنان و کودکان آواره و وضعیت ساکنان اردوگاه الهول سوریه از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

الحلبوسی و گراهام درباره تحولات وضعیت منطقه و نقش فزاینده عراق در تحقق امنیت و ثبات در منطقه علاوه بر برخی مسائل دارای اهمیت مشترک نیز گفت وگو کردند.

دیدار عضو سنای آمریکا با رهبران سه گانه عراق درباره همکاری‌های امنیتی

از طرفی دیگر، عضو مجلس سنای امریکا بر تعهد امریکا به حمایت از عراق در همه زمینه ها برای تحقق امنیت و ثبات در این کشور تاکید کرد.

وی به اهمیت نقش موثر عراق در کاهش تنش های منطقه نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: