۰

پایان عملیات انتقال زائران ایرانی به عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: میانگین تأخیر در پرواز‌ها ۶۳ دقیقه بوده است که در روز‌های نخست، ما تا سه ساعت تأخیر هم داشتیم، اما به مرور کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۲۷۱۱۶۹
۱۰:۳۹ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، سید صادق حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: عملیات اعزام زائران به بیت الله الحرام ۲۰ روز طول کشید که این عملیات از ۱۸ ایستگاه پروازی با ۲۷۰ پرواز طبق جدول پیش‌بینی شده، به طور دقیق انجام شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: میانگین تأخیر در پرواز‌ها ۶۳ دقیقه بوده است که در روز‌های نخست، ما تا سه ساعت تأخیر هم داشتیم، اما به مرور کاهش پیدا کرد.

حسینی افزود: هم اکنون عملیات انتقال زائران کشورمان به کشور عربستان به طور کامل خاتمه یافت و آخرین نفرات در مدینه منوره هم امشب در مسجد شجره محرم شدند و وارد مکه خواهند شد.

وی در خصوص آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته از زائران گفت: از همان ابتدا روزانه نظرسنجی را انجام می‌دادیم و برخی روز‌ها میزان رضایتمندی به صورت میانگین ۹۴ درصد بود، اما آخرین نظرسنجی که امروز انجام دادیم میزان رضایتمندی ۸۹ درصد است و ۱۱ درصدی که اعلام نارضایتی کردند، بیشتر به سبب تنوع نداشتن غذا بود.

حسینی افزود: ما در این خصوص هیچ چاره‌ای نداریم چرا که برخی زائران، غذا‌هایی را مطالبه می‌کنند که به لحاظ بهداشتی در این کشور نمی‌توانیم آنها را تدارک ببینیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای اجرای حج تمتع و مناسک گفت: بازدید طولانی از عرفات، منا و مزدلفه داشتیم و امکانات به ما این اطمینان را می‌دهد که هیچ مشکلی از بابت پزشکی نداشته باشیم و کلینیک مجهزی جدای از امکانات پزشکی کشور میزبان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۴ دفتر هم پیش‌بینی کرده‌ایم که ۴۰۰ نیروی امدادی ما به صورت جداگانه در عرفات و مشعر و منا حضور خواهند داشت و از این بابت مشکلی نداریم. حسینی افزود: به لحاظ متکا، بالشت و تشک هم تلاش شده است یکبار مصرف و به صورت بهداشتی تهیه شود و فرش‌ها نو شده شده است و به لحاظ بهداشتی دغدغه‌ای نداریم و همه زیرساخت‌ها در عرفات و منا فراهم است.

حسینی گفت: مسئولان کشور عربستان قول داده‌اند که احتمال قطع برق کمتر از یک درصد باشد و با همان مبلغ ۱۲۰۰ دلار که از زائران گرفته شد کشور عربستان همه کولر‌ها و وسایل برودتی را نوسازی کرده است و شرایط آرام و روانی را در مراسم احرای مناسک حج تمتع امسال پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: ما قطعاً در روز‌های آینده شرایط را دنبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما در ابتدا بحث بیماری کرونا بود، زیرا زائران ۹۰ کشور جهان حضور داشتند و ما نگران گسترش این بیماری بودیم و به همین جهت تمهیدات پزشکی زیادی پیش‌بینی کرده بودیم.

حسینی گفت: به لطف خدا تا امروز تعداد زائرانی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود کمتر از انگشتان دو دست بوده است که با چند روز استراحت همه خوب شدند.

وی افزود: دارو‌های بسیار زیادی برای پیشگیری، کنترل و درمان کرونا با خود همراه آورده بودیم که فکر می کنیم همه را به کشور برگردانیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: