۰

ژنرال کوریلا در خصوص فعالیت تهاجمی ایران هشدار داد

روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی نوشت :ژنرال مایکل کوریلا که اوایل بهار امسال ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت، بر این تأکید دارد که «فعالیت تهاجمی ایران» در منطقه نباید بی‌پاسخ بماند و این مسئله از «دغدغه‌های اصلی» او در ارتباط با منطقه است.
کد خبر: ۲۷۱۱۶۸
۱۰:۱۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی نوشت :ژنرال مایکل کوریلا که اوایل بهار امسال ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت، بر این تأکید دارد که «فعالیت تهاجمی ایران» در منطقه نباید بی‌پاسخ بماند و این مسئله از «دغدغه‌های اصلی» او در ارتباط با منطقه است.

 ژنرال کوریلا در این مورد «مرتباً به تحلیل تازه [شبکه خبری] ان‌بی‌سی اشاره می‌کند که از اکتبر، ۲۹ حمله علیه اهداف آمریکایی را برشمرده است؛ حملاتی که پاسخی قوی به آنها داده نشده است.»در ماه ژوئن، مقام‌های آمریکایی موارد متعددی از اقدامات «تحریک‌آمیز»، «تنش‌زا» و «ناامن و غیرحرفه‌ای» روسیه و ایران در منطقه را محکوم کردند.

 ژنرال کوریلا که بیشتر زمان خود در فصل بهار را به سفر به کشورهای منطقه و ملاقات با همتایان خود در این کشورها گذرانده، بیشتر بر فعالیت تهاجمی جمهوری اسلامی تمرکز دارد.
پیشتر ژنرال کوریلا در جریان نخستین سفر منطقه‌ای خود که به مصر، امارات و عربستان سعودی انجام داد، ایران را «بی‌ثبات‌کننده‌ترین عامل در خاورمیانه» توصیف کرده بود.

واشینگتن‌پست به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که ارتش آمریکا به اندازه کافی قدرت نظامی در این پایگاه برای پاسخگویی به یک حمله را دارد. اما بیشتر اوقات، مانند توانایی‌های آمریکا در سایر نقاط منطقه، بدون استفاده می‌ماند زیرا خطرات ناشی از واکنش نظامی آمریکا بسیار زیاد ارزیابی می‌شود.با این حال، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که نامش فاش نشده، به واشینگتن‌پست گفت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا «هیچ چیزی را بیشتر از امنیت پرسنل آمریکایی مستقر در خارج از کشور جدی نمی‌گیرد.»

او افزود که دولت بایدن پس از آغاز کار خود، به سرعت برای جلوگیری از حملات گروه‌های مورد حمایت ایران، با استفاده از ابرازهای مختلف از جمله حملات نظامی و اقدامات دیپلماتیک و قهری، عمل کرده است.سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: «هر پاسخی قابل مشاهده نیست، اما ایران کاملاً فهمیده که آمریکا آماده پاسخ مستقیم به هرگونه تهدید علیه پرسنل آمریکایی است.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: