۰

خطر اعدام ۵ کودک زیر سن قانونی در زندان های عربستان

پنج نفری که هر لحظه ممکن است به دست رژیم سعودی اعدام شوند عبارتند از: عبدالله الحویطی، حسن الفرج، یوسف المنافس، جلال اللباد و سجاد آل یاسین.
کد خبر: ۲۷۱۱۳۳
۰۹:۲۹ - ۱۳ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه خبری مرآه الجزیره نوشت: در حالی که رژیم سعودی به ادعاهای دروغین و ترویج اصطلاحاتی نظیر اصلاحات ادامه می دهد، دست کم بیست و یک کودک زیر سن قانونی به اتهامات واهی در زندانهای این کشور به سر می برند و پنج نفر از آنها نیز با خطر اجرای حکم اعدام روبرو هستند.

این پایگاه با اشاره به اینکه از زمان به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز دوازده کودک زیر سن قانونی اعدام شده اند، در ادامه نوشت: پنج نفری که هر لحظه ممکن است به دست رژیم سعودی اعدام شوند عبارتند از: عبدالله الحویطی، حسن الفرج، یوسف المنافس، جلال اللباد و سجاد آل یاسین.

این پایگاه افزود: الحویطی در حالی که چهارده سال بیشتر نداشت توسط نیروهای سعودی در منزلشان دستگیر و به مرکز پلیس استان ضباء برده شد.

عبدالله الحویطی آوریل ۲۰۱۹ میلادی به اعدام محکوم شد اما دادگاه عالی این کشور حکم مذکور را رد کرد اما دادگاه کیفری تبوک بار دیگر برای او حکم اعدام صادر کرد.

در این میان حسن الفرجُ، جلال اللباد و سجاد آل یاسین، یوسف محمد المناسف، نیز در هنگام دستگیری به ترتیب ۱۷، ۱۵ سال، و ۱۶ سال داشته اند و با خطر اجرای حکم اعدام روبرو هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: