۰

سرقت از کاربران مجازی با شگرد افزایش فالوور و لایک

افراد نباید رمز عبور خود را در اختیار برنامه‌های افزایش فالوور قرار دهند، چون می‌تواند باعث فیشینگ شود. بدافزارها، نرم افزار‌هایی هستند که توسط هکر‌ها نوشته می‌شوند تا بتوانند به موبایل یا رایانه افراد آسیب برسانند یا از اطلاعات افراد سواستفاده کنند.
کد خبر: ۲۷۱۰۴۱
۱۶:۲۴ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، یک کارشناس سایبری گفت: نصب برنامه‌های افزایش دنبال کننده و لایک می‌تواند باعث سرقت اطلاعات و دسترسی هکر‌ها به حساب بانکی افراد شود.

ملک نژاد گفت: بدافزارها، نرم افزار‌هایی هستند که توسط هکر‌ها نوشته می‌شوند تا بتوانند به موبایل یا رایانه افراد آسیب برسانند یا از اطلاعات افراد سواستفاده کنند. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و استفاده کسب و کار‌ها از از شبکه‌های اجتماعی، مردم به دنبال کسب فالور، لایک و کامنت در اینستاگرام هستند و به همین دلیل از نرم افزار افزایش فالوور استفاده می‌کنند، اما برخی از این برنامه‌ها در واقع بد افزار هستند.

این کارشناس سایبری گفت: افراد نباید رمز عبور خود را در اختیار برنامه‌های افزایش فالوور قرار دهند، چون می‌تواند باعث فیشینگ شود.

او گفت: با استفاده برنامه‌های افزایش فالوور که در واقع بدافزار هستند، دسترسی به اطلاعات شخصی افراد مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و حتی حساب بانکی افراد وجود دارد.

فیشینگ نوعی حمله مهندسی اجتماعی است که عموماً از طریق ایمیل و با هدف سرقت اطلاعات ورود به سیستم و سایر اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری برای سرقت هویت افراد انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: