۰

افغانستان غمگین‌ترین کشور در جهان

مرکز پژوهشی گلوپ در یک بررسی تازه اعلام کرد که افغانستان از لحاظ "شاخص تجارب عواطفی منفی" در جهان در صدر قرار دارد و مردم افغانستان کمترین میزان عواطف مثبت در سطح جهان را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۱۰۳۳
۱۴:۵۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز پژوهشی گلوپ در یک بررسی تازه اعلام کرد که افغانستان از لحاظ "شاخص تجارب عواطفی منفی" در جهان در صدر قرار دارد و مردم افغانستان کمترین میزان عواطف مثبت در سطح جهان را تجربه می‌کنند.

 ارزیابی که نتایج آن صبح روز سه‌شنبه (۷ سرطان) منتشر شده، آمده‌ است که از سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو به جز ۲۰۲۰ که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا این مرکز پژوهشی نتوانسته مراحل تحقیق را انجام دهد، مردم افغانستان کمترین عواطف مثبت در سطح جهان را تجربه کرده‎اند.

 بر‌بنیاد همه‌پرسی این مرکز، ۷۴ درصد مردم افغانستان که در این بررسی سهم گرفته، گفته‌اند که در سال ۲۰۲۱ حداکثر اضطراب را تجربه کرده‌اند.

 همچنین در سال ۲۰۲۱ میلادی از رهگذر شاخص تجربه عواطف منفی، افغانستان با کسب ۳۲ امتیاز، نه تنها در پایین‌ترین سطح قرار گرفته، بلکه نسبت به هر کشور دیگر که مرکز پژوهشی گلوپ در ۱۶ سال گذشته بررسی کرده،‌ در پایین‌ترین سطح واقع بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: