۰

حمله به نیمی از مساجد انگلیس ناشی از نفرت اسلام هراسانه

بر اساس مطالعه ای که توسط گروه تعامل و توسعه مسلمانان (MEND) انجام شده است، تقریبا نیمی از مساجد در سراسر بریتانیا در سه سال گذشته مورد حمله قرار گرفته اند.
کد خبر: ۲۷۰۹۷۸
۰۹:۵۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات نشان می دهد که جنایات ناشی از نفرت اسلام هراسانه در سراسر بریتانیا در حال افزایش است.

تحقیق در مورد بیش از 100 مسجد نشان می دهد که 35 درصد از مراکز اسلامی حداقل سالی یک بار با انگیزه های ضد اسلامی مورد حمله قرار می گیرند .

تحقیقات جدید نشان می دهد که مسلمانان بیش از گذشته منتظر حملات اسلام هرسانه در هر زمانی هستند.

بر اساس مطالعه ای که توسط گروه تعامل و توسعه مسلمانان (MEND) انجام شده است، تقریبا نیمی از مساجد در سراسر بریتانیا در سه سال گذشته مورد حمله قرار گرفته اند.

محمد کوزبار ، متولی یکی از مساجد در این باره می گوید: جامعه ما هنوز ترس و ارعاب را احساس می کند و آنها هر لحظه انتظار حمله را دارند.

وی افزود: وضعیت حتی بدتر از پنج سال پیش است. اسلام هراسی در حال افزایش است و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند

او استدلال می کند که اسلام هراسی جدی گرفته نشده است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

کوزبار می گوید: ما هنوز حتی تعریفی از اسلام هراسی نداریم. ما هنوز قانونی برای محافظت از جامعه نداریم، بنابراین امیدواریم دولت در این زمینه اقدام کند.

این در حالی است که داده‌های جدید دولت انگلیس و ولز نشان می‌دهد که جرایم تشدید شده مذهبی در بالاترین سطح خود قرار دارند.

در سال 2021 در مجموع 76884 جرم نژادی و مذهبی ثبت شده است که نسبت به 66742 مورد در سال 2020 حدود 15 درصد افزایش داشته است.

به گقته کوزبار سطحی از اضطراب وجود دارد که اکنون بسیاری از مسلمانان هنگام بازدید از مکان‌های عبادی خود با آن مواجه هستند.

دولت در سال 2016 طرح امنیتی حفاظتی مکان های عبادی را برای انگلستان و ولز با هدف حمایت از عبادتگاه هایی که در معرض خطر حملات و جنایات ناشی از نفرت هستند، راه اندازی کرد ،اما تنها یک سوم مساجدی که برای این طرح درخواست داده بودند موفق به تامین بودجه شدند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: