۰

بیش از ۱۴۰۰ تشکل دینی در کردستان ایران فعالیت میکنند

برگزاری دوره آموزشی جهاد تبیین برای ۸۰۰ نفر معلم در استان و برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در راستای جهاد تبیین است.
کد خبر: ۲۷۰۸۱۸
۱۰:۵۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

بیش از ۱۴۰۰ تشکل دینی در کردستان ایران فعالیت میکنند

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت روز ملی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: آیات کلام‌الله و احادیث نبوی چراغ راه تبلیغات اسلامی است.

وی معنی یبلغون در آیه قرآن را به معنای استمرار در تبلیغ اثربخش عنوان کرد و افزود: تبلیغ باید همراه با اخلاثص و تقوا و شهامت و قاطعیت باشد تا اثرگذاری داشته باشد.

رازیانی عنوان کرد: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغ اسلام ناب، تسهیلگری و پشتیبانی از حرکت‌های مردمی در تبلیغ دینی و کارهای اصیل است.

وی اذعان داشت: برای تداوم و استمرار کارهای دینی پشتیبانی می‌کنیم.

به گفته رازیانی، در کردستان بیش از یک هزار و ۴۰۰ تشکل دینی مردمی فعایت دارند که هر کدام در حوزه‌های خود کارها و اقدامات شاخصی انجام داده‌ و می‌دهند.

وی عنوان کرد: به رغم شرایط سخت کرونا و ایجاد مشکل برای فعالیت‌ها، فعالیت‌های دینی و شبکه تبلیغ دینی و لو با محدودیت‌ها روند خود را به خوبی طی و برنامه‌های خوبی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: در ماه رمضان قریب به ۸۰۰ برنامه قرآنی و دینی در استان کردستان برگزار شد.

بیش از ۱۴۰۰ تشکل دینی در کردستان ایران فعالیت میکنند

وی بررسی موانع تبلیغ با حضور معاون فرهنگی سازمان و علمای استان، نشست‌های مشترک روحانیون شیعه و سنی در خصوص مسائل و موانع وحدت حقیقی، همایش پرچمداران وحدت در ۶ شهرستان استان، همایش سبط نبی در دو شهرستان و دیدار علمای استان با مسوولان کشوری را بخشی از برنامه‌های اداره‌کل تبلیعات اسلامی کردستان در سال گذشته برشمرد.

به گفته رازیانی، امسال هم برنامه‌هایی از طرف استان پیشنهاد شد و در ستاد از آن دفاع کردیم که ۱۰۰ درصد تصویب شد و اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه تقویت جریان تبیین مباحث اولویت‌دار در استان، احداث مدارس صدرا در سه شهرستان، ارتقای شیوه‌های نوین تبلیغ، محافل قرآنی، توانمندسازی کنشگرانفعال، شناسایی و ساماندهی و کمک به فعالان فرهنگی در فضای مجازی و توسعه حداکثری مخاطبان برنامه‌های دینی را نمونه‌ای از برنامه‌های مصوب سال‌جاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان ذکر کرد.

رازیانی همچنین افزود: به مناسبت سالروز تاسیس سازمان هم، تجلیل از خانواده شهدای شاخص تبلیغ، نشست موثرین تبلیغ دین، تجلیل از فعالان فرهنگی و مسوولان مجامع میانی، پیاده‌روی خانوادگی خانواده تبلیغ، تجلیل و سرکشی از خانواده کارکنان متوفی این اداره‌کل در استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رازیانی عنوان کرد: تبیین اسلام ناب، رصد و مقابله با تهاجمات فکری و فرهنگی و ترویج و دفاع از گفتمان‌ها و گفتمان‌سازی اولویت‌های اسلام سه راهبرد کلان سازمان تبلیغات اسلامی است.

برگزاری دوره آموزشی جهاد تبیین برای ۸۰۰ نفر معلم در استان و برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در راستای جهاد تبیین است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: