۰

آمار زائران ایرانی مستقر در عربستان اعلام شد

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: بر اساس این آمار هم اکنون ۱۸ هزار و ۶۵۴ زائر و نیروی عوامل در عربستان استقرار دارند.
کد خبر: ۲۷۰۸۰۳
۰۹:۰۴ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۶۵ زائر هموطن برای انجام مناسک حج وارد عربستان شده است.

وحید اسکندری با این مطلب، افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۸۸۹ نفر از نیروهای عوامل نیز برای ارائه خدمت به زائران اعزامی به عربستان وارد این کشور شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود این تعداد زائر و نیروی عوامل با ۷۴ پرواز وارد عربستان شده است، ادامه داد: در مجموع زائران و نیروهای عوامل با ۵۰ پرواز وارد مدینه و مابقی وارد فرودگاه جده شده‌اند.

اسکندری در ادامه با اشاره به اینکه زائران حاضر در مدینه در قالب ۴۴ کاروان هستند، گفت: هم اکنون ۵ هزار و ۶۱۴ زائر ایرانی در این شهر اقامت دارند.

به گفته وی زائران ایرانی و مستقر در مکه نیز در قالب ۹۰ کاروان شامل ۱۱ هزار و ۱۵۱ نفر برای انجام مناسک حج وارد این شهر شده‌اند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: بر اساس این آمار هم اکنون ۱۸ هزار و ۶۵۴ زائر و نیروی عوامل در عربستان استقرار دارند.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع از طریق ۱۸ فرودگاه پروازی در نقاط مختلف کشور راهی سرزمین وحی خواهند شد.

اولین کاروان اعزامی به عربستان پس از دو سال وقفه به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا از فرودگاه امام خمینی (ره) راهی عربستان شد.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: