۰

وضعیت بانوان مسلمان در منطقه آمریکای لاتین

پایگاه اسپانیولی‌زبان "العالم الاسلامی" در گزارشی به بررسی وضعیت بانوان مسلمان در منطقه آمریکای لاتین پرداخته است.
کد خبر: ۲۷۰۷۶۴
۱۶:۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه اسپانیولی‌زبان "العالم الاسلامی" در گزارشی به بررسی وضعیت بانوان مسلمان در منطقه آمریکای لاتین پرداخته است. در این گزارش آمه است:

مونسرات پیمنتال بانوی مکزیکی از ۱۴ سالگی شروع به تحقیق در مورد اسلام کرد، دینی که نه‌تنها برای نزدیکان او، بلکه برای اکثریت جامعه مکزیک ناشناخته بود.

با گذشت زمان و نزدیک شدن این زن جوان به این فرهنگ جدید، وی به این نتیجه رسید که شیوه زندگی اسلامی را برگزیند و تصمیم گرفت که با رسیدن به سن بزرگسالی مسلمان شود.

با این حال، فرایند تغییر دین برای این بانو آسان نبود؛ چون با این تصمیم حمایت خانواده‌اش را از دست داد و ۱۷ سال است که با همین وضعیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مونسرات در خصوص شرایط زنان مسلمان مکزیکی می‌گوید: ما زنان مسلمان در مکزیک غالباً نوآیین هستیم، یعنی با اختیار خود تصمیم به انتخاب سبک زندگی اسلامی گرفته‌ایم [نه اینکه پدر و مادرمان مسلمان بوده باشند.] به طور کلی، اقوام و آشنایان ما از ادیان دیگر هستند و ما مجبوریم با جامعه‌ای روبرو شویم که در بسیاری از مسائل ما را نمی‌پذیرد.

برای حل این معضل مونسرات و دو زن مسلمان دیگر تصمیم گرفتند انجمنی را راه‌اندازی کنند که هدف آن معرفی جامعه مسلمانان و ارزش‌های آن‌ها است. از جمله فعالیت‌های این انجمن عبارتند از به‌اشتراک‌گذاری متونی با موضوع «مقاومت در اسلام» و «مقایسه اندیشه سکولار غربی و اندیشه اسلام درباره زنان» از طریق وب‌سایت و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با حضور بیش از ۱۵۰ زن مسلمان اسپانیایی زبان.

این بانوی مکزیکی در خصوص اهداف تشکیل این انجمن اظهار داشت: هدف از ایجاد این انجمن به اشتراک گذاشتن و آگاه کردن مردم نسبت معنای واقعی مسلمان بودن در آمریکای لاتین است، اما این فعالیت‌ها صرفاً برای به اشتراک گذاشتن باورها و فرهنگ اسلامی صورت نمی‌گیرد، بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به جامعه است.

این بانوی مسلمان ضروری می‌داند که به روشنگری درباره چیستی اسلام در آمریکای لاتین ادامه دهد؛ چون تصور عموم مردم این است که در این دین با زنان بدرفتاری می‌شود و آن‌ها از هیچ حقوقی برخوردار نیستند، در حالی که واقعیت غیر از این است.

علی‌رغم کمک‌هایی که مونسرات پیمنتال در طول این سال‌ها به جامعه اسلامی کرده است، اما وی می‌داند که در آمریکای لاتین هنوز ناآگاهی‌های زیادی درباره اسلام وجود دارد که موجب می‌شود مردم سبک پوشش یا سبک تغذیه مسلمانان را زیر سؤال ببرند؛ بنابراین لازم است که با مردم در مورد فرهنگ اسلامی گفتگو کند تا جهل و تعصب به‌تدریج از بین برود و تنها در این صورت است که گشایش بیش‌تری حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: