۰

جدیدترین طرح های کابینت های گلاس

یکی از جدیدترین طرح‌ها برای کابینت آشپزخانه کابینت های گلاس می‌باشد. ظاهر براق وشفاف این کابینت‌ها باعث شده طرفداران زیادی را به خود جلب کند. برخلاف نظر برخی از مردم که فکر می‌کنند با توجه به نوع کابینت هایگلاس باید مبلغ زیادی برای خرید این نوع کابینت‌ها بپردازند، اما واقعیت امر این است که قیمت کابینت های گلاس فقط کمی از ام دی اف گران‌تر است و هزینه خیلی زیادی ندارد و همین امر باعث شده که سهام کابینت های هایگلاس افزایش یابد.
کد خبر: ۲۷۰۷۲۴
۱۳:۱۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

یکی از جدیدترین طرح‌ها برای کابینت آشپزخانه کابینت های گلاس می‌باشد. ظاهر براق وشفاف این کابینت‌ها باعث شده طرفداران زیادی را به خود جلب کند. برخلاف نظر برخی از مردم که فکر می‌کنند با توجه به نوع کابینت هایگلاس باید مبلغ زیادی برای خرید این نوع کابینت‌ها بپردازند، اما واقعیت امر این است که قیمت کابینت های گلاس فقط کمی از ام دی اف گران‌تر است و هزینه خیلی زیادی ندارد و همین امر باعث شده که سهام کابینت های هایگلاس افزایش یابد.

 

منظور از ورقه های گلاس چیست؟

برخلاف تصور برخی از مردم که فکر می‌کنند چون کلمه گلاس (Glass) به معنای شیشه است پس کابینت های گلاس از شیشه ساخته شده است. اما در واقعیت هایگلاس ربطی به شیشه ندارد ودر واقع نوعی ام دی اف می‌باشد که لایه بیرونی آن از نوعی پلاستیک به نام پلکسی گلاس به کار رفته است که باعث شفافیت و زیبای این نوع کابینت‌ها شده است و اینکه فقط لایه بیرونی این نوع کابینت‌ها با پلکسی گلاس پوشیده شده است ولایه داخلی آن لایه معمولی بوده وشفاف نمی‌باشد.

توجه: ما می‌خواهیم در اینجا راهنمای شما برای خرید کابینت های گلاس باشیم. آیا این نوع کابینت‌ها را بخیریم یا خیر؟ در واقع ما در اینجا جوانب را برای شما می‌سنجیم ولی در نهایت تصمیم آخر بر عهده شما خواهد بود. ابتدا در اینجا مزایای کابینت های گلاس وسپس معایب آن را برای شما بیان می‌کنیم تا راهنمای بهتر شما در این کار باشد.

مزایای کابینت هایگلاس

  • رویه کابینت های گلاس درخشش وزیبایی منحصر به فردی را دارد؛ این ویژگی باعث افزایش خرید کابینت های گلاس نسبت به دیگرکابینت‌ها می‌شود. همین درخشش و براق بودن کابینت های گلاس جلوه خیره کننده‌ای را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورد.
  • کابینت های گلاس این قابلیت را دارد که هر طرح و رنگ و نقشی می‌توان در آن‌ها به کار برد. شما می‌توانید از تنوع در این نوع کابینت‌ها نهایت استفاده را ببرید و با هر سلیقه‌ای و یا هر ایده‌ای که دارید آشپزخانه خود را کابینت کاری کنید؛ زیرا با داشتن تنوع در رنگ و طرح هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.
  • قیمت کابینت های گلاس؛ چون این نوع کابینت‌ها دارای قیمت مناسبی هستند طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ زیرا قیمت کابینت های گلاس فقط کمی از ام دی اف بالاتر است ولی از دیگر کابینت‌ها قیمت نسبتا مناسبتری را دارد.
  • مقاومت این کابینت‌ها در ابزار خوری: یکی از قابلیت‌های هر کابینت ابزار خوری آن می‌باشد که خوشبختانه کابینت های گلاس از این دسته از کابینت‌ها است چرا که اگر این قابلیت را نداشته باشند ممکن است در حین ساخت و نصب درها ودستگیرها و... باعث آسیب دیدگی شوند. اما چون جنس کابینت هایگلاس از ام دی اف است وفقط لایه رویی آن از پلکسی گلاس می‌باشد وخیال ما را در این جهت راحت می‌کنند که در حین کار در برابر ضربه مقاوم خواهند بود و هم اینکه اگر به خوبی از آنها مراقبت شود عمر طولانی خواهند داشت.

جدیدترین طرح های کابینت های گلاس

معایب کابینت هایگلاس

هر وسیله‌ای امکان دارد مزایای بسیاری داشته باشد اما نمی‌توان گفت که هیچ گونه معایبی ندارد چرا که این امر ناگزیر است واگر کسی کالایی را به شما معرفی کرد و بر بی عیب بودن آن تاکید داشت در خرید آن تجدید نظر کنید چرا که چنین چیزی نمی‌تواند درست باشد وحتی می‌توان گفت غیر ممکن است.

  • امکان خراب شدن کابینت هایگلاس دربرابررطوبت ونم: همان گونه که از پیش گفته شد مغزی کابینت های گلاس از جنس ام دی اف می‌باشد. یکی از معایب کابینت‌های ام دی اف خرابی وآسیب‌پذیری آن ناشی از رطوبت و آب است واین امر نیز برای کابینت های گلاس نیز ممکن است به وجود آید وآب به داخل آن نفوذ کند و باعث آسیب‌پذیری آن شود.

البته ناگفته نماند که مقاومت کابینت های گلاس به مراتب از ام دی اف بیشتر است چرا که  روکش کابینت هایگلاس از جنس پلکسی گلاس می‌باشد و مقاومت بیشتری نسبت به ام دی ام در برابر رطوبت دارد.

  • لکه دار شدن وخش‌پذیری سریع این نوع کابینت‌ها: پوشش کابینت های گلاس در برابر خط وخش مقاومت بسیار کمی دارد. با برخورد جسم تیز یا حتی اگر جسمی سخت باشد باعث خش‌پذیری وخرابی این نوع کابینت‌ها می‌شود. نکته دیگر درباره این کابینت‌ها امکان لکه‌پذیری خیلی زود آنها می‌باشد و باید نهایت دقت و در فاصله زمانی کمی آنها را تمیزکرد زیرا کوچکترین لکه‌ای روی آن مشخص است. این نوع کابینت‌ها دقت و توجه بیشتری را در نگهداری نیاز دارند.
  • لبه های تیز کابینت هایگلاس: در هنگام برش زنی کابینت های گلاس لبه‌های تیزی ایجاد می‌شود که امکان آسیب‌پذیری را به وجود می آورند. البته این مشکل را دیگر کابینت‌ها چون ام دی اف نیز دارند؛ امکان سمباده‌زنی برای کابینت ام دی اف وجود دارد اما کابینت های گلاس این قابلیت را ندارد، زیرا اگر سمباده‌زنی شود باعث از بین رفتن براقی انها می‌شود ونمایی نامناسبی را ایجاد می‌کند. پس امکان اسیب‌پذیری ام دی اف نسبت به های گلاس کمتر است.

آیا راهی برای از بین بردن تیزی لبه های کابینت های گلاس وجود دارد؟

متاسفانه افراد کمتر به این ایراد توجه نشان می‌دهند و یا ان را کلا نادیده می‌گیرند. ولی ما برا شما که سلامتی خود و خانوادتان اهمیت دارد یک راهکار پیشنهاد می‌کنیم وآن راهکار این است که می‌توانید با استفاده از حفاظ‌های مخصوص لاستیکی در گوشه‌ها ولبه‌های تیز کابینت که اسیب می‌رسانند استفاده کنید به گونه‌ای که ضخامت انها خیلی زیاد نباشد که زیبای کابینت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

پرطرفدارترین کابینت در نوع های گلاس کدام نوع می‌باشد؟

در بین کابینت های گلاس کابینت‌های با رنگ سفید طرفداران زیادی دارد ودر بین کابینت‌های سفید، کابینت هایگلاس سفید اکلیلی بیشترین محبوبیت را دارا می‌باشد.

جدیدترین طرح های کابینت های گلاس

ایا کیفیت های گلاس خارجی با ایرانی یکسان می‌باشد‌؟

درواقع به طور قطعی نمی‌توان گفت که کیفیت ورقه های گلاس خارجی از ایرانی بهتر است چرا که کیفیت این نوع ورقه‌ها بستگی به کیفیت متریال‌های خام، تکنولوژی ساخت و نیز دقت ساخت کارخانه‌های تولیدی دارد اما در بازارهای ایران کابینت‌هایی که ورقه انها از نوع گلاس خارجی یا ترک باشد قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های با گلاس ایرانی ساخته شده‌اند را دارد ولی باز هم جدا از این مطالب، قیمت کابینت های گلاس کمتراز کابینت‌های دیگر می‌باشد و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر می‌باشند.

از همراهی شما تا پایان این مقاله نهایت تشکر را داریم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: