۰

سه انفجار تروریستی در افغانستان

صبح امروز (یک‌شنبه) برا ثر انفجار مین کنار جاده ای در ناحیه سوم شهر قندوز مرکز ولایتی به همین نام، چهار غیر نظامی افغان زخمی شدند .
کد خبر: ۲۷۰۵۵۶
۱۶:۲۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، صبح امروز (یک‌شنبه) برا ثر انفجار مین کنار جاده ای در ناحیه سوم شهر قندوز مرکز ولایتی به همین نام، چهار غیر نظامی افغان زخمی شدند .

همچنین انفجار بمبی در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان گزارش شده که تلفاتی نداشته است .

منابع محلی در ولایت کنر درشرق افغانستان نیزاعلام کردند، یک خودروی نظامی دولت طالبان در اسعدآباد مرکز این ولایت هدف انفجار قرار گرفته است.

عصر دیروز نیز بر اثر انفجار بمب در ناحیه دوازدهم کابل (پایتخت افغانستان) ، شماری از غیرنظامیان افغان کشته و یا زخمی شده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارهای تروریستی را بر عهده نگرفته اما مسئولیت حوادث مشابه در ماه های اخیر را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است.

این انفجارها در حالیست که مناطق مختلف افغانستان در ماه های اخیر شاهد حملات تروریستی و انفجارهای متعدد تروریستی بوده است. که براثرآن صدها نفر کشته و زخمی شدند . اکثر این حملات و انفجارهای تروریستی را گروه داعش بر عهده گرفته است .

علیرغم تاکید دولت طالبان در افغانستان مبنی بر برقراری امنیت ، اما این کشور همواره شاهد انفجارها و حملات تروریستی است . گروه طالبان از 15 اوت 2021 قدرت را در افغانستان بدست گرفته است .

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: