۰

درگیری‌های شدید بین طالبان و داعش در افغانستان

گروه طالبان در افغانستان اعلام کرد که حداقل ۸ عضو داعش در شمال شرق این کشور را از پای درآورده است.
کد خبر: ۲۷۰۵۴۴
۱۳:۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه طالبان افغانستان روز شنبه اعلام کردند که نیروهای امنیتی آنها دست کم هشت عضو کلیدی گروه تروریستی داعش را کشتند و سه تن دیگر را اسیر کردند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان اواخر روز شنبه این عملیات را تأیید کرد و گفت که نیروهای ویژه «اداره کل اطلاعات» (نام جدید سازمان جاسوسی افغانستان) به پایگاه شبه نظامیان حمله کردند.

مجاهد افزود که در درگیری‌های شدید متعاقب آن هشت مرد از جمله یکی از فرماندهان مهم این گروه به نام «یونس ازبکستانی» کشته شده است. وی جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذارد.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که هدف داعش «به چالش کشیدن طالبان از طریق راه‌اندازی جنگی است که با مفهوم جهاد جهانی داعش همخوانی دارد.» این گزارش تخمین می‌زند که داعش بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ جنگجو در مناطق دورافتاده استان‌های کنر، ننگرهار و احتمالاً نورستان افغانستان در اختیار داشته باشد. این سازمان افزود که هسته‌های کوچک‌تر و مخفی داعش در ولایات شمالی و شمال شرقی از جمله بدخشان، تخار، جوزجان، کندز و فاریاب نیز مستقر هستند.

ارزیابی‌های اخیر نظامی آمریکا نیز به تازگی هشدار داده است که القاعده و داعش از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در حال افزایش تحرکات خود در این کشور هستند و این وضعیت می‌توانند تهدیدی مهم فراتر از مرزهای افغانستان ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: