۰

آزادی مذهبی و اعتقادی دانش‌آموزان در پرو تصویب شد

طرحی در کنگره پرو مبنی بر احترام کامل به آزادی مذهبی و اعتقادات اخلاقی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها تصویب گردید.
کد خبر: ۲۷۰۲۱۰
۰۹:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»،  بر اساس مصوبه جدید کنگره پرو، والدین حق دارند فرزندان خود را بر اساس ارزش‌های خود آموزش دهند.

کنگره پرو با ۹۱ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع طرح قانونی ۹۰۴ را تصویب کرد که بر اساس آن والدین حق دارند برای آموزش فرزندان خود بر اساس ارزش‌ها و اصولشان تصمیم بگیرند. این طرح که توسط نماینده کنگره، اسدرس ریکاردو مدینا، ارائه شد کیفیت مواد و منابع آموزشی در پرو را ارتقا می‌دهد.

بر طبق ماده ۳ این طرح، والدین در فرایند تهیه محتوای مطالب، متون و منابع آموزشی مشارکت خواهند کرد. در ماده ۵ نیز تصریح شده که مسئولان و کارمندان دولت در بخش آموزش نمی‌توانند مطالب، متون یا منابع آموزشی را بدون مشارکت والدین تأیید یا منتشر کنند.

این طرح همچنین خواستار احترام کامل به آزادی مذهبی و اعتقادات اخلاقی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها شده است و تأکید می‌کند که آموزش نباید وسیله‌ای برای ترویج هیچ نوع ایدئولوژی اجتماعی یا سیاسی باشد.

الخاندرو مونیانته، عضو کنگره، تصویب این قانون را پیروزی والدین در راستای حق انتخاب آموزش فرزندانشان توصیف کرد. مونیانته همچنین اظهار امیدواری کرد که قوه مجریه این طرح را بدون اصلاح بپذیرد تا گامی دیگر در جهت احیای سیستم آموزشی کشور برداشته شود.

بر طبق قوانین پرو، اگر رئیس‌جمهور خواستار اصلاح طرحی شود، آن طرح به کنگره برمی‌گردد و نمایندگان کنگره می‌توانند اصلاحات را بپذیرند و نیز می‌توانند آن‌ها را رد کنند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: