۰

قربانی شدن ۱۷ کودک افغانستان در حملات تروریستی در 2 هفته

سازمان یونیسف با انتشار توئیتی ضمن اشاره به انفجارهای اخیر در مزارشریف و کابل، ابراز داشت که ۱۷ کودک در این دو روز جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۲۷۰۱۶۳
۱۵:۳۵ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان یونیسف روز جمعه ۶ خرداد ماه با انتشار توئیتی ضمن اشاره به انفجارهای اخیر در مزارشریف و کابل، ابراز داشته است که ۱۷ کودک در این دو روز جان خود را از دست داده‌اند.

این سازمان همچنین خواستار توقف فوری تخلفات شدید علیه کودکان افغانستان شد.

«محمد ایویا» نماینده‌ی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان در توئیتی نوشت که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته ۱۶ کودک در انفجارهای بلخ و کابل و یک کودک در ارزگان بر اثر مواد انفجاری به‌جامانده از جنگ کشته شده‌اند.

نماینده‌ی یونیسف در افغانستان تأکید کرده است که تخلفات شدید علیه کودکان در افغانستان باید متوقف شود.

شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ عصر روز چهارشنبه ۴ خردادماه شاهد سه انفجار پی‌ در پی بود. این انفجارها در نواحی پنجم و دهم شهر مزارشریف رخ داد و داعش مسئولیت این انفجارها را به‌عهده گرفت.

همچنین شامگاه روز چهارشنبه مسجد جامع «حضرت ذکریا» در نزدیکی چهارراهی ترافیک حوزه‌ی چهارم امنیتی شهر کابل نیز هدف یک حمله قرار گرفت.

پیشتر ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل برای وضعیت حقوق بشر در افغانستان هم گفته بود که در حملات بلخ و کابل چندین غیرنظامی از جمله ۱۶ کودک کشته شده‌اند.

او خواستار تحقیقات کامل و مستقل درباره‌ی این حملات شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: