۰

قتل مرد سالخورده در هند به گمان اینکه مسلمان است

رسانه‌های هند اعلام کردند یک فرد سالخورده در نتیجه ضربات یک مسئول هندی و عضو حزب حاکم که گمان می‌کرد وی مسلمان است، جان باخت.
کد خبر: ۲۷۰۰۴۵
۱۲:۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه‌های هند اعلام کردند یک فرد سالخورده در نتیجه ضربات یک مسئول هندی و عضو حزب حاکم که گمان می‌کرد وی مسلمان است، جان باخت.

در فیلمی که منتشر شده است، یک مسئول هندی در شهر راتلام در مرکز هند از فردی مسن درخواست می‌کند که کارت شناسایی خود را نشان دهد اما وی کارت خود را پیدا نمی‌کند و در ادامه «دینیش کوشواها»، از رهبران حزب حاکم (بهاراتیا جاناتا) در شهر مذکور به وی سیلی زده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و از فرد مُسن می‌پرسد؟ آیا تو محمد هستی؟

به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، در ادامه مشخص می‌شود که شخص سالخورده مسلمان نبوده و از اختلال عقلی رنج می‌برده است.

این روزنامه هندی ادامه داد: فرد کشته شده مسلمان نبود و از اتباع آیین جینیسم بوده است.

این واقعه به خشم بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی دامن زده است، در همین رابطه، «رنا ایوب»، روزنامه‌نگار هندی نوشت: سلام بر جهانیان، این وضعیتی است که هند بدان رسیده است، مردی دچار اختلال روانی تا سرحد مرگ مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد تنها به این دلیل که مسلمان است، بله آنچه شنیدی درست است.

«رائول مهیرا»، فعال اجتماعی نیز گفت: اگر این حادثه تو را به غمگین نکرد، خودت را عملا مرده بدان، من مطمئنم این حادثه به خشم دادگاه عالی دامن می زند همچنین همه قضاتی که در این نهاد کار می کنند، این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

«نوامی بارتون»، دیگر روزنامه‌نگار هندی هم با اشاره به پوشش رسانه‌ای گسترده این واقعه نوشت: تعجب برانگیز آن است که این اخبار اکنون منتشر شده است زیرا پس از آن کشته شد که گمان کردند، وی مسلمان است اما نبود. اگر فرد مسن واقعا مسلمان بود، آیا ظرف چند ساعت این داستان به این شکل گسترده رسانه‌ای می‌شد؟یا اینکه این اتفاقات برای مسلمانان امری عادی شده است؟

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: