۰

بازداشت شماری از بحرینی ها به دلیل برپایی روز قدس

الوفاق اعلام کرد: مقامات آل خلیفه شماری از مردم بحرین را به دلیل برپایی روز قدس مجازات کرد.
کد خبر: ۲۶۹۹۶۳
۱۳:۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعیت الوفاق در گزارش ماهانه حقوقی خود که نقض حقوق بشر از یکم تا 30 آوریل 2022 میلادی دربحرین رصد می کند، اعلام کرد: ماه آوریل گذشته بیش از 230 مورد نقض حقوق بشر در بحرین رخ داد. درحالی سید عبدالله محمد علی احمد، جاسم محمد عیسی توسط مقامات نظامی آل خلیفه بازداشت شدند که محمد یوسف نوح، هشت روز پس از بازداشتش در تاریخ هشتم می 2022 میلادی آزاد شد.

در این گزارش آمده است: مقامات آل خلیفه شماری از مردم بحرین را برای برپایی مراسم روز قدس مجازات کرده است. 10 پرونده احضار هفت بحرینی از جمله استاد «علی مهنا» که سه بارفراخوانده شد، عبدالمجید عبدالله محسن که دوبار فراخوانده شد، بررسی شد.

براساس این گزارش، تعداد ناپدیدشدن های اجبار یک مورد بود که در حق علی احمد علی رخ داد. از سرنوشت وی به مدت 15 روز اطلاعی در دست نبود.

الوفاق در این گزارش آورده است که مجموع احکام خودسرانه 10 حکم علیه محکومان است که همگی مرد هستند. مجموع حکم حبس آنها 41 سال و مجموع جریمه 400 هزار دینار جزای نقدی است.

در این گزارش آمده است: 16 مورد تخلف فردی در زندان مرکزی جَوّ ثبت شده است که شامل بدرفتاری،شکنجه، محرومیت از درمان است. مجموع تخلفات جمعی در زندان های آل خلیفه 12 مورد است که چهار مورد آن در زندان الحوض الجاف رخ داده است.

براساس این گزارش، تعدادی از مناطق بحرین شاهد فعالیت ها و اعتراض های مسالمت آمیز است. تعداد این اعتراض به 83 مورد در 25 منطقه رسیده است. این مناطق شاهد راهپیمایی مسالمت آمیز در این مدت به ویژه برای برگزاری روز جهانی قدس بوده است.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: