۰

راه‌اندازی اولین متاورس اسلامی جهان در زمینه اقتصاد اسلامی

یک شرکت فعال در زمینه اقتصاد اسلامی، نخستین متاورس مطابق با آموزه‌های شریعت اسلامی را راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۲۶۹۹۵۴
۱۰:۵۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، یک شرکت فعال در زمینه اقتصاد اسلامی، نخستین متاورس مطابق با آموزه‌های شریعت اسلامی را راه‌اندازی کرده است.

 IBF Net پس از ساخت و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز چندین پلتفرم برای تسهیل معاملات در بخش‌های بشردوستانه، غیرانتفاعی و انتفاعی اقتصاد اسلامی، آماده است تا اقتصاد اسلامی کوچک خود را به یک متاورس با دو مؤلفه آموزشی و خرید و فروش تبدیل کند.

این ابتکار جدید اولین کاربرد در نوع خود از فناوری متاورس برای ایجاد بازاری است که سطوح بسیار بالاتری از حمایت از مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار را تضمین می‌کند و همچنین با نظام اعتقادی مسلمانان که بیش از یک چهارم جمعیت جهان شامل می‌شوند مطابقت دارد.

این ابتکار همچنین یکی از معدود متاورس‌های مبتنی بر الگوراند است که اکنون در حال توسعه است و به طور کامل توسط بنیاد الگوراند Algorand Foundation پشتیبانی می‌شود.

ایده یک متاورس اسلامی در ابتدا در یک پست وبلاگی در IBF Net مطرح شد که بعداً به شکل دستور کار اولیه برای تحقیقات توسط مرکز توسعه که توسط IBF Net راه‌اندازی شده بود، مطرح شد.

محمد عماد، مدیر مالی این شرکت می‌گوید که یک کمک مالی سخاوتمندانه توسط بنیاد Algorand اکنون توسعه این متاورس را تسهیل می‌کند.

این پروژه شامل ایجاد یک متاورس است که ویژگی‌های خاص منطقه جنوب شرقی آسیا را از نظر اعتقادی، فرهنگی، مقرراتی و محیطی سیاستی در نظر می‌گیرد. اگر متاورس را به عنوان یک محیط مجازی سه بعدی تعریف کنیم که افراد را قادر به تعامل با یکدیگر، ایجاد دارایی، بازی کردن، کار و همکاری با هم می‌کند، آنگاه عوامل ذکر شده در بالا نقش مهمی در تعریف شکل آن خواهند داشت.

به عنوان مثال جامعه مسلمانان شامل ۱,۸ میلیارد نفر در سراسر جهان می‌شود که ۲۴۰ میلیون نفر آن تنها در جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند. به این ترتیب، اصول راهنمای اسلام، معروف به شریعت، تأثیر محسوسی بر ابعاد رفتاری در متاورس خواهد داشت.

به گفته محمد عالم، مدیر عامل IBF Net، این پروژه به طور خاص دو هدف عمده روشن دارد: یکی، ایجاد یک مکان باز یادگیری برای کسب و به اشتراک گذاری دانش در هر زمان و هر مکان. دوم، به دنبال ایجاد یک بازار باز و فرا بازار برای خرید و فروش با سطوح بسیار بالاتر اطلاعات و در نتیجه حمایت قابل توجه از مصرف کننده و سرمایه‌گذار است.

این سیستم اقتصاد اسلامی در مقیاس کوچک کنونی را که توسط IBF Net توسعه یافته است و یک سیستم متمرکز (بسته) مبتنی بر جامعه است، به یک سیستم باز با ویژگی‌های بسیار برتر فناوری متاورس، تبدیل خواهد کرد.

با توجه به اینکه این مفهوم هنوز واکنش‌های متفاوتی را برمی‌انگیزد، موفقیت این پروژه بر حسب ضریب پذیرش متاورس در میان پیروان ​​دین اسلام سنجیده می‌شود. این برنامه قصد دارد با انتخاب موارد استفاده خاص که درجه انطباق با شریعت را افزایش می‌دهد، نشان دهد که چگونه فناوری متاورس برای جوامع مسلمان مفید است.

در عین حال، این راه حل، فراتر از ایجاد یک مکان فرا یادگیری و یک بازار فراتر خواهد بود که از الگوی مبتنی بر بلاک‌چین استفاده می‌کند و واحدهای آن به ابزاری تبدیل می‌شوند که ارزش ایجاد شده را ذخیره می‌کند یا به عنوان شکلی از ثروت به سایر فناوری‌ها منتقل می‌کند. از آنجایی که ثروت دیجیتال را می‌توان برنامه‌ریزی کرد و مجموعه‌ای از دارایی‌های پیچیده‌تر از آیتم‌های درون بازی و زمین‌های مجازی گرفته تا قراردادهای وام یا سایر قراردادهای پیچیده را شامل می‌شود به‌طور پیوسته به سمت ایجاد یک محیط DeFi (مالی غیرمتمرکز) اسلامی حرکت می‌کند.

عالم در پاسخ به این سؤال که چه ویژگی منحصر به فرد و نوآورانه در مورد این ابتکار وجود دارد، پاسخ می‌دهد که این تنها متاورس منطبق با شریعت در حال توسعه است که در حال حاضر ایده یک اقتصاد کوچک اسلامی را به یک متاورس توسعه می‌دهد. این نشان می‌دهد که چگونه فن‌آوری متاورس می‌تواند بازارهای بهتری را هم از نظر کارایی اطلاعاتی و هم از نظر کارایی عملیاتی ایجاد کند و اینکه چگونه فن‌آوری متاورس می‌تواند سیستم‌های انسانی‌تر با سطوح بسیار بالاتری از حمایت از سرمایه‌گذار و مصرف‌کننده ایجاد کند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: