۰

گزارش عجیب روزنامه کیهان از وضعیت بازار

روزنامه کیهان در گزارشی عجیب و قابل تامل، وضعیت بازار ۱۰ روز پس از حذف ارز ترجیحی خوب توصیف کرده است!
کد خبر: ۲۶۹۹۲۷
۱۴:۰۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه کیهان در گزارشی عجیب و قابل تامل، وضعیت بازار ۱۰ روز پس از حذف ارز ترجیحی خوب توصیف  کرده است!

در بخشی از این گزارش که بر خلاف مشاهدات مردم از گرانی ها گلایه دارند، آمده:
* کالاهایی که در ابتدای اجرای طرح در قفسه‌ها به میزان کافی نبود، اکنون فراوان است، دیگر خبری از خرید هیجانی نیست و مردم به خریدهای معمولی خود ادامه می‌دهند، روغن و شکر هم به میزان کافی به قفسه فروشگاه‌ها برگشته و نگرانی از کمبود بازار نیست.
* بر اساس این گزارش میدانی که از یکی از مناطق تهران تهیه شده، ‌هر کیلو مرغ در فروشگاه‌های این منطقه 45500 تومان است و ویترین مغازه‌ها مملو از این کالا است، علاوه‌بر این قطعات مرغ هم به قیمت‌های مختلف در فروشگاه‌ها به فروش می‌رود.
* البته نبود شفافیت در قیمت‌گذاری تخم مرغ سنتی یا بسته‌بندی موجب شده تا برخی فروشگاه‌ها تخم مرغ‌های معروف به سنتی و یا با بسته‌بندی‌های 20 تایی را گران‌تر بفروشند، هر دانه تخم‌‌مرغ سنتی یا 20 تایی 5 هزار تومان است.
* کمبودی در بازار روغن نیز وجود ندارد، روغن خوراکی در قفسه‌های فروشگاه‌ها چند ردیف چیده شده و برچسب قیمت‌های جدید روی آنها نصب شده است، قیمت روغن800 گرمی سویا و پالم 62 و 63 هزار تومان است، روغن جامد حلب 4.5 کیلویی، را 400 هزار تومان می‌فروشند.
* براساس این گزارش‌،مردمی که روغن می‌خرند و یارانه کمک معیشتی گرفته‌اند، مشکلی برای خرید روغن ندارند اما کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند از این قیمت‌ها ناراضی‌اند و می‌گویند: رشد چهار برابری قیمت برایشان زیاد است.
* اوضاع لبنیات هم در بازار بسیار خوب است، تولید فراوان است و در قفسه‌ها از هر نوع محصول لبنی با برندهای مختلف وجود دارد، نرخ مصوب روی محصولات برچسب خورده و مردم خرید معمولی خود را دارند.
* حذف این ارز نیز فواید بسیاری در اقتصاد ایران دارد. کاهش تورم و کسری بودجه، حذف دست دلالان و رانت‌خواران و حذف قاچاق از فواید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به شمار می‌آید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: