۰

ممانعت از حج سوری‌ها برای یازدهمین سال متوالی

عربستان سعودی برای یازدهمین سال متوالی مانع حج ۲۰ هزار نفر از شهروندان سوریه می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۸۵۹
۱۲:۴۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه اعلام کرد که عربستان سعودی تاکنون از حضور زائران سوری در حج امسال جلوگیری کرده و از امضای توافقنامه مربوط به حج بین وزارت اوقاف سوریه و وزارت حج عربستان خودداری کرده است.

عبدالستار السید در گفت‌وگو با روزنامه سوری الوطن گفت: سعودی‌ها ۱۱ سال است که فریضه حج را سیاسی کرده‌اند، در حالی که حج از ارکان اسلام است و ملک شخصی رژیم آل سعود یا غیر آن نیست.

السید خاطرنشان کرد: سهم سوریه از حج یک در هزار نفر جمعیت سوریه است، به این معنا که بیش از ۲۰ هزار زائر سوری باید اجازه انجام حج را داشته باشند.

محمد خیرالعکام، عضو پارلمان سوریه نیز به نوبه خود تأیید کرد که ظواهر نشان می‌دهد، عربستان سعودی به سوری‌ها اجازه اقامه حج را نمی‌دهد، با توجه به اینکه هنوز تغییر اساسی در سیاست عربستان در قبال سوریه مشاهده نکرده‌ایم.

او در گفت‌وگو با الوطن گفت: عربستان همچنان فریضه حج را سیاسی می‌کند و سوری‌هایی را که در کنار دولتشان در برابر جنگ تحمیلی علیه این کشور از سال ۲۰۱۱ ایستادند از فریضه حج ممنوع می‌کند.

العکام با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، عربستان سعودی همه‌گیری کرونا را بهانه کرده و از این رو تعداد زائران به اماکن مقدس را کاهش داده است، خاطرنشان کرد: حج رکن پنجم اسلام است و این یک تکلیف برای مسلمانان است.

وی افزود: بسیاری از کشورها خواستار سیاسی نشدن این فریضه مسلمانان شده‌اند و می‌خواهد یک نهاد مشترکی از کشورهای اسلامی برای مدیریت مناطق مقدسه اسلامی در عربستان سعودی تأسیس کرد تا در امور ساماندهی حج مشارکت داشته باشد؛ زیرا این اماکن مقدسه به همه مسلمانان تعلق دارد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: