۰

افشای جزئیات تکان دهنده تازه ای از جنایات وحشیانه صدام

اداره بنیاد شهید استان بابل عراق جزئیات وحشتناکی از گورهای دسته جمعی رژیم بعث در حق مردم این استان پرده برداشت.
کد خبر: ۲۶۹۷۹۶
۰۹:۰۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، اداره بنیاد شهید استان بابل عراق جزئیات وحشتناکی از گورهای دسته جمعی رژیم بعث در حق مردم این استان پرده برداشت.

«عبدالرزاق ناجی الشمری» در شبکه الفرات گفت: همه اقشار جامعه عراق از جنایت های رژیم سابق رنج بردند و برخی از گورهای دسته جمعی خودسرانه نبش شدند.

وی با اشاره به اینکه بقایای اجساد شهدایی درداخل لوله های فاضلاب و خودروهای زیرزمینی در جرف الصخر و شهر الخضر به دست رژیم سابق پیدا شده است، افزود: همچنین یک گور دسته جمعی در نزدیکی آرامگاه الامام بکر در داخل یک گودال بسیار بزرگ پیدا کرده ایم که بر روی آن زباله های پزشکی ریخته بودند تا از کشف آن جلوگیری شود.

الشمری ادامه داد: همچنین در قبرستان المحاویل والبزل، هزاران شهید انتفاضه شعبانیه را پیدا کردیم و در شهرهای الجرف والخضر نیز گورهای دسته جمعی دیگری پیدا شده است.

مدیر بنیاد شهید استان بابل عراق با اشاره به اینکه جستجوی بی رویه های گورهای دسته جمعی در سال ۲۰۰۶ میلادی متوقف شد، فاش کرد: سه نفر از افرادی که زنده در یک قبرستان دسته جمعی دفن شدند، فرار کرده اند و برخی از بی گناهان نیز با چرخ گوشت اعدام و در رودخانه انداخته می شدند.

الشمری در پایان گفت: بیش از ۱۵۰۰ خانواده شهدای انتفاضه شعبانیه غرامتی دریافت نکرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: