۰

هشدارهای تازه آمریكا درباره تهدیدهای ایران

فرمانده جدید سنتکام جمهوری اسلامی را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در منطقه دانست. وزیر دفاع آمریکا نیز بر ضرورت همکاری‌های چند جانبه امنیتی در منطقه برای مقابله با تهدیدهای ایران و گروه‌های نیابتی‌اش تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۹۶۷۱
۰۸:۵۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، فرمانده جدید سنتکام جمهوری اسلامی را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در منطقه دانست. وزیر دفاع آمریکا نیز بر ضرورت همکاری‌های چند جانبه امنیتی در منطقه برای مقابله با تهدیدهای ایران و گروه‌های نیابتی‌اش تاکید کرد.

مایکل کوریلا تاکید کرد که ''ایران را بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه'' می‌داند و آمریکا اجازه نمی‌دهد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.او خاطرنشان کرد که نگرانی‌های آمریکا در مورد ایران فراتر از توانایی هسته‌ای جمهوری اسلامی است.فرمانده جدید سنتکام از برنامه موشکی ایران و همچنین حمایت جمهوری اسلامی از نیروهای نیابتی‌اش در منطقه به عنوان دیگر نگرانی‌های واشنگتن نام برد و گفت: «تهدیدها از طرف ایران به تلاش قاطع ما و هم‌پیمانان امنیتی‌مان در منطقه نیازمند است و سنتکام، خود را به ادامه این تلاش‌ها متعهد می‌داند.»

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز در دیدار با پادشاه اردن با اشاره به افزایش تهدیدهای موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی گفت، آمریکا به تلاش‌هایش برای تقویت همکاری‌های امنیتی چندجانبه در منطقه برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و گروه‌های نیابتی‌اش ادامه خواهد داد.آستین همچنین ''حمایت ایران از تروریسم'' را یکی از تهدیدهایی دانست که آمریکا با آن مواجه است.


هشدارهای تازه آمریكا درباره تهدیدهای ایران
مقام‌های ایالات متحده در هفته‌های اخیر بارها درباره استمرار تهدیدها از طرف جمهوری اسلامی علیه منافع و همچنین مقامات فعلی و سابق آمریکا هشدار داده‌اند.

در یکی از آخرین موارد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در برابر کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور تأیید کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران "تهدید مستمری" علیه مقامات سابق و کنونی آمریکا است.بلینکن همچنین تصریح کرد که آمریکا "در چارچوب هر گونه تعاملی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ایران دارد، پیام‌هایی داده و یکی از آنها این است که دولت ایران باید به تهدید شهروندان آمریکایی پایان دهد".

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: