۰

حمله تروریستی در سینای مصر

حمله تروریستی به تاسیسات تصفیه آب در صحرای سینا که ۱۶ کشته و مجروح به همراه داشت واکنش‌های گسترده ‌بین المللی را به همراه داشت. همزمان رئیس جمهور مصر برای تکمیل پروژه ریشه کن کردن تروریسم در کشورش متعهد شد.
کد خبر: ۲۶۹۴۹۱
۰۹:۵۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، حمله تروریستی به تاسیسات تصفیه آب در صحرای سینا که ۱۶ کشته و مجروح به همراه داشت واکنش‌های گسترده ‌بین المللی را به همراه داشت. همزمان رئیس جمهور مصر برای تکمیل پروژه ریشه کن کردن تروریسم در کشورش متعهد شد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر حمله تروریستی شنبه شب به تاسیسات تصفیه آب در شرق کانال سوئز در صحرای سینا را محکوم کرد.

وی در این باره گفت که این اقدام مانع از تلاش‌های مصر و ارتش آن در زمینه مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن نخواهد شد.

واکنش‌های عربی و بین‌المللی

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای حمله تروریستی در شبه‌جزیره سینای مصر را محکوم کرد.

این وزارتخانه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حمله، بر تعهد آمریکا به شراکت خود با مصر در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

کریستین برگر، رئیس هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در مصر حمله تروریستی در غرب سینا که به کشته شدن ۱۱ تن از نیروهای ارتش مصر منجر شده است را محکوم کرده و بر حمایت از قاهره در جنگ آن علیه افراط‌گرایی تاکید کرد.

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز بر ایستادن کشورهای عضو این شورا در کنار مصر و حمایت آنها از این کشور در مقابله با خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کرد.

وی حمله به تاسیسات آب در صحرای سینا را "بزدلانه" خواند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در واکنش به این حمله ضمن محکوم کردن آن، همبستگی این اتحادیه با رهبری و ملت مصر را اعلام کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین بر حمایت و همبستگی اتحادیه عرب با مصر در راستای مقابله با اقدامات تروریستی و تلاش این کشور برای حفظ ثبات و امنیت خود تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان ضمن محکوم کردن این حمله بر حمایت ریاض از مصر برای مقابله با تهدیدات مختلف تاکید کرد.

این وزارتخانه در ادامه به خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت گفت.

این حمله واکنش الجزایر را هم به همراه داشت و این کشور بر حمایت از تلاش‌های مقامات مصر برای ریشه کن کردن تروریسم تاکید کرد.

الجزایر در ادامه خواستار تقویت سازوکار منطقه‌ای و بین‌المللی مقابله با تروریسم شد.

وزارت خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی مذکور را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است: امارات این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات انجام می‌شوند و مغایر با ارزش‌ها و اصول انسانی هستند را رد می‌کند.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله صحرای سینا، همبستگی خود را با مصر در زمینه مقابله با تروریسم اعلام کرد.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که منامه تمامی اقدامات قاهره در راستای مقابله با تروریسم و حفاظت از امنیت و ثبات مصر را تایید می‌کند.

حمله تروریستی به تاسیسات تصفیه آب در در صحرای سینا همچنین واکنش کویت، قطر و اردن را به همراه داشت.

وزارت خارجه سه کشور مذکور نیز این حمله را محکوم کرده و بر حمایت خود از تلاش‌های مصر در راستای مقابله با تروریسم و گروه‌های تندرو در این کشور تاکید کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین هم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که محمود عباس، رئیس این تشکیلات به عبدالفتاح سیسی و خانواده‌های قربانیان حمله تسلیت می‌گوید.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر ایستادگی ملت و رهبری فلسطین در کنار مصر در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

ارتش مصر اعلام کرده بر اثر حمله شب گذشته افراد مسلح به تاسیسات تصفیه آب در شرق کانال سوئز ۱۱ نظامی از جمله یک افسر کشته و پنج تن دیگر زخمی‌ شدند.

سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که عملیات تعقیب عناصر تروریستی و محاصره آنها در یکی از مناطق متروکه استان سینا در جریان است.

ارتش مصر در صحرای سینا نبرد شدیدی با گروه‌های تروریستی موجود در منطقه دارد.

این گروه‌های تروریستی پس از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در سال ۲۰۱۳ عملیات‌های تروریستی خود علیه نیروهای پلیس و ارتش این کشور را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: