۰

روایت تلخ روحانی بازمانده حادثه تروریستی حرم رضوی

حجت الاسلام محسن پاکدامن گفت: روز واقعه به همراه شهیدان اصلانی و دارایی برای حضور در نشست مشترکی با مسوولان آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات به پهنه های حاشیه شهر مشهد وارد صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی شدیم.
کد خبر: ۲۶۹۲۱۸
۱۱:۴۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، جانباز حمله تروریستی ۱۶ فروردین ماه امسال در حرم مطهر رضوی به تشریح جزئیات این واقعه پرداخت و علاوه بر ذکر جزئیات ماجرا از ندای یا امام رضایی(ع) سخن گفت که او را از مهلکه این جنایت نجات داد.

حجت الاسلام محسن پاکدامن گفت: روز واقعه به همراه شهیدان اصلانی و دارایی برای حضور در نشست مشترکی با مسوولان آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات به پهنه های حاشیه شهر مشهد وارد صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی شدیم.

وی ادامه داد: از باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی سه نفری دوشادوش هم به سمت محل نشست با عجله در حرکت بودیم که ناگهان شهید دارایی به طرف شهید اصلانی تکان و تنه‌ای خورد و بعد ناگهان یک لحظه سر ضارب را دیدم و متوجه خارج شدن چاقوی آغشته به خونی از بدن شهید دارایی شدم.

وی اضافه کرد: قاتل بلافاصله و ناگهانی ضربه ای با چاقو به قلب و سینه شهید اصلانی زد که من به خود آمدم و خود را جمع و جور کردم و فهمیدم قضیه حمله و قتل است و تازه متوجه ماجرا شدم.

جانبار این حادثه تروریستی در حین بیان ماجرا بارها حمله "عبداللطیف مرادی"، ضارب ۲۱ ساله را برق آسا و شوکه کننده توصیف کرد و گفت: سپس دیدم ضارب با چاقو به سمت من آمد، در دفاع از خودم دستها را باز کردم و ضارب ابتدا با چاقو به سمت شانه و رگ گردنم ضربه زد که زخم های گردن و شانه ام مشهود است بعد شروع به فرار کردم و کفشها از پایم درآمد عبایم افتاد و بعد از حدود ۱۵ متر فاصله از شهید اصلانی به واسطه در هم پیچیده شدن لباس دور پاهایم به زمین خوردم.

پاکدامن افزود: روی زمین افتاده بودم و ضارب با ضربات مستقیم عمودی از بالا به پائین با شکل عمقی و به قول معروف "کلنگی" حملات خود را ادامه داد و من در حالی که روی زمین افتاده بودم با دستها و پاهایم در برابر این ضربات مقاومت می کردم.

وی با استناد به گزارش پزشکی قانونی گفت: ۲۰ ضربه چاقو به این شکل به من زد و من در حین اصابت هر ضربه چاقو، ضمن مقاومت "یا حسین(ع)" می‌گفتم و ضارب تکفیری با بغض و کینه و چهره در هم فرورفته با هر ندای "یا حسین(ع)" ضربه را محکم تر می زد و من در چهره اش می دیدم که انگار به من می گوید "یا حسین(ع) نگو. "

این روحانی جانباز حمله تروریستی حرم رضوی گفت: با فریادهای "یا حسین(ع)" من و بدنهای آغشته به خون دوستان شهیدم، مردم حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص)کم کم متوجه این حمله شدند.

پاکدامن افزود: در حالی که روی زمین افتاده بودم و می چرخیدم و با دستها و پاها قصد مهار ضربات چاقو را داشتم در حالت چرخش رو به روی گنبد آقا امام رضا(ع) قرار گرفتم و چشمم به گنبد حضرت افتاد و در حالی که فکر می کردم کارم تمام است یک فریاد «یا امام رضا(ع)» سر دادم.

وی ادامه داد: با این صدا انگار قاتل، گوشهایش کر شد و به حالت جنون درآمد، شاید فکر می کرد کار من تمام شده است دیدم ضارب حدود ۶ متری عقب عقب رفت و خودش را کنار کشید و من هم دیگر رمقی نداشتم و شاید با یک ضربه دیگر می توانست کار من را هم تمام کند اما از من فاصله گرفت.

روایت تلخ تنها روحانی بازمانده از حادثه تروریستی حرم امام رضا | اگر یک ضربه دیگر می‌زد کارم تمام بود | در چهره‌اش می‌دیدم که انگار می‌گفت"یا حسین نگو"

جانبار این حادثه تروریستی گفت: در این لحظه فردی نیز جلو آمد و به ضارب اعتراض کرد و بعد دیدم قاتل در حالی که به وحشت افتاده بود متحیر است اما به خاطر گیج شدن فرار هم نمی کرد، پس از صحبت یکی از حاضران، ضارب توسط یک نفر دیگر مهار و بعد با کمک عده ای دیگر دستگیر شد.

پاکدامن در حالی که به سختی روی تخت نشسته بود و سخن می گفت، افزود: سمت راست بدن من آسیبهای زیادی دیده است و در مجموع حدود چهار ضربه چاقو به شکل کاری و خطرناک در بدن دارم که ضربات به ریه، کتف و شانه در چند سانتی متری شاهرگ گردنی و بازو از آن جمله است.

وی اظهار کرد: پس از گذشت ۲۰ روز، ضربه هایی که به کف دست و ساعدم اصابت کرده است هنوز چرک دارد و عفونت کرده است اما خوشبختانه انگشتها حرکت دارند.

جانبار حادثه تروریستی حرم رضوی گفت: پیگیری روند درمان دست راستم بستگی به بهبود زخم ها دارد، از طرفی یک عمل جراحی نیز در ناحیه زیر کتفم باید انجام دهم، با این منوال همچنان روند درمان جراحتهایم ادامه دارد.

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه امسال در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر هجدهم فروردین بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت‌الاسلام اصلانی هجدهم فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه نوزدهم فروردین در مشهد تشییع شد و پیکر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شدند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: