۰

افزایش فرصت ها برای تبلیغ اسلام در دانشگاه های آمریکا

امکان به اشتراک گذاری اطلاعات و آگاهی ها در مورد اسلام با تلاش مسلمانان در برخی از مناطق آمریکا افزایش پیدا کرده است و این روند به ویژه در ماه مبارک رمضان به خوبی نمایان است.
کد خبر: ۲۶۸۹۴۷
۱۵:۳۰ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، امکان به اشتراک گذاری اطلاعات و آگاهی ها در مورد اسلام با تلاش مسلمانان در برخی از مناطق آمریکا افزایش پیدا کرده است و این روند به ویژه در ماه مبارک رمضان به خوبی نمایان است.

در دومین مجموعه دو قسمتی، مجله مسلمانان ویسکانسین به فرصت های فزاینده مسلمانان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره اسلام با جامعه بزرگتر می پردازد.

در راستای افزایش آگاهی در مورد اسلام ، مسلمانان افطاری ماه مبارک رمضان را در محوطه های دانشگاه ها میزبانی می کنند.

در دانشگاه‌های بزرگ مانند دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ، اجتماعاتی که در آن مسلمانان گرد هم می‌آیند تا در ماه رمضان روزه خود را با هم افطار کنند، مدت‌هاست در محوطه دانشگاه برگزار می‌شود.

دانشجویان و اساتید مسلمان این رویدادها را برنامه ریزی می کنند و از جوامع بزرگتر دانشگاه دعوت می کنند تا برای صرف شام به آنها بپیوندند، جایی که ارزش های روزه یک ماهه را برای همکلاسی ها و همکاران خود توضیح می دهند. این رویدادها فرصتی برای ایجاد تفاهم بین ادیان ایجاد می کند.

دانشکده مهندسی میلواکی هفته گذشته برای اولین بار افطار رمضان را برگزار کرد.

جانان نجیب، رئیس ائتلاف زنان مسلمان میلواکی، که برای سخنرانی دعوت شده بود، گفت: از من دعوت شده بود که یک سخنرانی 15 دقیقه‌ای در مورد ماه رمضان داشته باشم ؛ اینکه روزه داری در ماه رمضان چیست و چگونه انجام می‌شود.

نجیب در سخنرانی خود در مورد اینکه چگونه رمضان به مسلمانان کمک می کند تا شخصیت خود را بسازند  وتمرین صبر و خویشتن داری و شکرگزاری داشته باشند،صحبت کرد.

نجیب گفت: زمانی که مسلمانان نماز مغرب را اقامه می کردند از غیرمسلمانان دعوت شد  تا در یک فعالیت تاملی درباره رشد شخصیت شرکت کنند.

او گفت: تعدادی از غیرمسلمانان به من گفتند که در مورد ماه رمضان خوانده‌اند، اما پس از ملاقات با مسلمانان و شنیدن سخنرانی، مطالب در مورد اسلام برایشان منطقی‌تر شد؛ بسیاری هرگز صدای اذان را نشنیده بودند پس از شنیدن صدای اذان،آن را زیبا توصیف کردند.

نجیب همچنین در یک افطار بین ادیانی در دانشگاه مارکیت به میزبانی بخش دانشجویان برای عدالت در فلسطین MU سخنرانی خواهد کرد.

انجمن دانشجویان حقوق مسلمان مارکیت از امام جامعه اسلامی میلواکی، رامی بلیبل، دعوت کرد تا در مراسم افطار سخنرانی کند،  دعوتنامه ای هم به همه دانشجویان و اساتید دانشکده حقوق ارسال و از آنها دعوت شد به جشن رمضان، تجربه یک روز در زندگی، کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماه رمضان و به اشتراک گذاشتن تجربه افطار بپیوندند.

علی محمود، یکی از بنیانگذاران این مراسم که دارای دکترای حقوق است که این دعوت همچنین برای دانشجویان مقطع کارشناسی در انجمن دانشجویان مسلمان مارکت و دانشجویان برای عدالت در فلسطین ارسال شده است.

محمود افزود: حدود 50 نفر در افطاری که توسط دانشگاه مارکت با حمایت انجمن دانشجویان حقوق آسیا، کانون وکلای دانشجویی برگزار شد، شرکت کردند.

رامی بلیبل هم که در مورد ماه رمضان صحیت می کرد به این موضوع اشاره کرد که مسلمانان چگونه از ضروریاتی مانند آب و غذا پرهیز می کنند تا به خودسازی بپردازند.

در این مراسم همچنین سخنرانان در مورد موضوعات مرتبط با اسلام و مسائل مرتبط با سلامت مطالبی را ارائه دادند ، زیرا بخش قابل توجهی از جامعه مسلمان شامل پزشکان، داروسازان و سایرین است که در مراقبت های بهداشتی کار می کنند.

یکی از تازه مسلمانان که به اسلام گرویده و در یک خانواده مهاجر در خاورمیانه بزرگ شده بود، توانست طیف وسیعی از دیدگاه‌ها را در بحث هایی که شامل مذهب و فرهنگ می‌شد، بیاورد.

وی در این باره گفت: دانشجویان از من در مورد تجربیات شخصی به عنوان یک مسلمان سؤال کردند و پاسخ من این است که دیدگاه هایی در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد که به هیچ عنوان صحیح نیست.

این تازه مسلمان گقت: مردم تصور می کنند که همه مسلمانان تروریست هستند و دیدگاه منفی در مورد آنها دارند اما اسلام دین صلح و ثبات است و من از وقتی به دین اسلام روی آوردم این مسئله به طور کامل برایم اثبات شد.

برنامه هایی که برای افزایش آگاهی از دین اسلام تدارک دیده شده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: