۰

بدرفتاری شدید با مسلمانان در هند

معترضان در شهر «دهلی نو» به دلیل بد رفتاری مقامات و نیروهای امنیتی با مسلمانان، شعارهایی را علیه دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند سر دادند.
کد خبر: ۲۶۸۸۳۶
۰۸:۵۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، معترضان در شهر «دهلی نو» پایتخت هند روز شنبه شعارهایی علیه دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند سر دادند و گفتند که مسلمانان تحت خشونت مقامات قرار گرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» درگیری‌های یکشنبه اخیر در جریان یک مراسم مذهبی باعث شد تا پلیس مقررات منع آمد و شد و تجمع بیش از چهار نفر را در بخش‌هایی از سه ایالت که توسط حزب ملی‌گرای هندو مودی اداره می‌شود، ممنوع کند. به گفته یک مقام پلیس که نخواست نامش فاش شود، مقامات محلی خانه‌ها و مغازه‌های مسلمان را در مرکز ایالت «مادیا پرادش» تخریب کردند.

سیاستمداران حزب مخالف، حزب راستگرای «بهاراتیا جاناتا» به رهبری مودی را به دامن زدن به تنش میان اکثریت هندوها و مسلمانان در ایالت‌های تحت حاکمیت خود متهم کرده‌اند.

پلیس در پرجمعیت‌ترین ایالت «اوتار پرادش» هند روز جمعه ۹ نفر از یک گروه تندروی هندو را که مظنون به آتش زدن خانه مرد مسلمانی بود، دستگیر کرد.

در تظاهرات روز شنبه که شمار زیادی از مردم در دهلی نو حضور داشتند، «کاویتا کریشنان» یک کنشگر اجتماعی، گفت که هند در حال تبدیل شدن از یک دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی به یک دولت برتری طلب هندو است.

رهبران ۱۳ حزب مخالف نیز در بیانیه مشترکی خواستار صلح و هماهنگی و پس از درگیری‌های مذهبی شدند. رهبران احزاب مخالف گفتند: «ما از نحوه استفاده عمدی از مسائل مربوط به غذا، لباس، مذهب، جشنواره ها و زبان توسط بخش‌هایی از دستگاه حاکم برای دوقطبی کردن جامعه بسیار ناراحت هستیم.»

دولت هند چندی قبل نیز دفتر مرکزی مبلغین اسلامی را بست و مسلمانان را به شیوع ویروس کرونا در کشور متهم کرد. مقامات دهلی نو مدعی شدند پروتوکل‌های قرنطینه در این محل رعایت نمی‌شد و این بی‌توجهی‌ها اقدام مجرمانه هستند.

تصویب قانون تابعیت هند موجی از اعتراضات گسترده در این کشور به راه انداخت. بر اساس قانون جدید تنها افغان‌ها، بنگلادشی‌ها و پاکستانی‌های غیر مسلمان که در هند پناهنده می‌شوند می‌توانند در این کشور درخواست تابعیت کنند. پس از تصویب این قانون در هند اعتراضات زیادی از سوی مسلمانان صورت گرفت که با خشونت کم‌سابقه‌ای مورد سرکوب قرار گرفت.

اخیرا نیز انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به افراد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بودند واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: