۰

فواید چای سیاه برای مو و درمان ریزش آن

آیا می‌دانستید بعد از آب چای بیشترین طرفدار را در بین افراد کره زمین دارد؟ چای برای مو بسیار مفید است و به‌سلامتی مو کمک می‌کند. چای سیاه باعث می‌شود موهای درخشان و شادابی داشته باشید؛ و همچنین از چای سیاه برای رنگ کردن مو نیز استفاده می‌شود.
کد خبر: ۲۶۸۷۲۷
۱۴:۵۹ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، آیا می‌دانستید بعد از آب چای بیشترین طرفدار را در بین افراد کره زمین دارد؟ چای برای مو بسیار مفید است و به‌سلامتی مو کمک می‌کند. چای سیاه باعث می‌شود موهای درخشان و شادابی داشته باشید؛ و همچنین از چای سیاه برای رنگ کردن مو نیز استفاده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به خواص چای سیاه برای مو بپردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چای سیاه برای مو و درمان ریزش آن

آیا می‌دانستید نوشیدن چای سیاه می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند؟ چای با دارا بودن آنتی‌اکسیدان های قوی باعث حذف استرس اکسیداتیو می‌شود. استرس اکسیداتیو خود یکی از عوامل ریزش مو است که به دلیل وجود رادیکال های آزاد در بدن می‌باشد. همچنین چای سیاه با داشتن کافئین، هورمونی‌هایی که باعث ریزش موی افراد می‌شوند را کاهش می‌دهد.

آموزش استفاده از چای برای درمان ریزش مو

شش تا هشت کیسه چای را در سه فنجان آب داغ خیس کنید و بگذارید یک شب دم بکشد و خنک شود. چای خنک شده را به یک بطری منتقل کنید. ترجیحاً درب بطری اسپری دار باشد و پس از شستن مو و پوست سر با شامپوی معمولی بدون سولفات، موهای خود را قسمت بندی کرده و چای را روی موهای خود اسپری کنید. موهای خود را با یک پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید چای به مدت 15 تا 20 دقیقه در موهای شما بماند. در مرحله آخر موهایتان را شسته و خشک کنید.

تحریک رشد مو با چای

دانشمندان در ژاپن کشف کردند که چای سیاه می‌تواند رشد مو را پس از دو هفته استفاده موضعی تحریک کند. توجه داشته باشید به سادگی می‌توان از مراحل گفته شده در قسمت قبلی برای پوست سر و ساقه مو استفاده کرد. ماساژ پوست سر با حرکات دورانی بعد از ریختن چای روی مو و پوست سر باعث می‌شود که کافئین موجود در چای باعث تحریک فولیکول‌های مو و رشد آن شود.

فواید چای سیاه برای مو و درمان ریزش آن

اثر درخشندگی چای

تحقیقات نشان می دهد چای سیاه می‌تواند باعث درخشش موها شود. برای این کار اول با یک شامپوی ملایم موهای خود را شستشو دهید. بعد چای را روی موهای خود اسپری کنید (طرز تهیه در قسمت قبل توضیح داده شد). این کار را برای 5 هفته و حداقل دو بار در هفته انجام دهید تا موهای شما نرم و براق‌تر از قبل شود. توجه داشته باشید که چای سیاه باید چندین ساعت دم بکشد و بعد از آن مدتی صبر کنید تا چای سرد شود. سپس آن را درون یک بطری بریزید و روی موهای خود اسپری کنید.

رنگ کردن طبیعی مو با چای سیاه

درمان ریزش مو، تحریک رشد مو و درخشش موها، مزایای زیبایی است که می‌توانید از چای سیاه به دست آورید. ترجیحاً این کار را در طول تابستان به‌عنوان روشی برای خنک شدن مو و کف سر انجام دهید. برای رنگ کردن طبیعی مو می توانید حنا را با چای سیاه مخلوط کرده و آن را روی سر و موهای خود بمالید. بگذارید 1 تا 2 ساعت بماند و سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.


سخن پایانی…

چای برای مو بسیار مفید است زیرا چای داری آنتی اکسیدان بوده که خود به تنهایی از مشکلات مویی جلوگیری می‌کند. حتماً روزانه از چای به‌عنوان نوشیدنی استفاده کنید! دلیل آن هم کاملاً ساده و روشن است. چای، چه سبز باشد چه سیاه، دارای مزایای زیادی برای سلامتی است که می‌تواند از آن‌ها بهره برد. با مصرف منظم چای می‌توان رادیکال‌های آزاد بدن که به سلول‌های خوب و سالم آسیب می‌رسانند و باعث سرطان می‌شوند را از بین برد. جدا از این، چای به حفظ کلسترول، کنترل قند خون و سلامت دهان و دندان نیز کمک می‌کند. اگر به دنبال نوشیدنی کم‌کالری و کافئین دار هستید، چای سیاه گزینه‌ای بسیار مناسب است. توجه داشته باشید اگر مشکلات مویی جدی دارید قبل از هر چیز با پزشک متخصص آن را در میان بگذارید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: