۱

پاپ فرانسیس بر پرچم اوکراین بوسه زد

پاپ فرانسیس، امروز (چهارشنبه) «قتل‌عام بوچا» را محکوم کرده و بر پرچم اوکراین بوسه زد.
کد خبر: ۲۶۸۵۵۸
۱۶:۲۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، پاپ فرانسیس، امروز (چهارشنبه) «قتل‌عام بوچا» را محکوم کرده و بر پرچم اوکراین بوسه زد.

اخبار کشته‌شدگان در شهر بوچا، در اطراف کی‌ِیف، نکوهش جهانیان و درخواست‌ها از غرب برای تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را برانگیخته است.

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک گفت، اخبار اخیر جنگ اوکراین نه ‌تنها پیام‌آور «امید و التیام» نبود، بلکه «حامل خشونت و اعمال فجیع جدیدی مانند قتل عام بوچا بود.»

او با محکوم کردن ظلم علیه غیرنظامیان، زنان بی‌دفاع و کودکان، گفت: این جنگ را متوقف کنید. بگذارید سلاح‌ها ساکت شوند. به نمایش مرگ و تخریب خاتمه دهید.

کرملین می‌گوید اتهامات مبنی بر اینکه نیروهای روسیه در بوچا یا هرجای دیگری مرتکب جنایت جنگی علیه ضدنظامیان شده‌اند «یک جعل غول‌آسا» با هدف بدنام کردن ارتش روسیه است.

پاپ فرانسیس که یک پرچم اوکراین از شهر بوچا را در دست داشت، آن را بوسید و بالا گرفت.

او سپس در جمع تعدادی از فرزندان پناهجویان جنگ گفت: این کودکان مجبور به فرار شدند تا به سرزمینی امن برسند. این ثمره جنگ است. بیایین آن‌ها و مردم اوکراین را فراموش نکنیم.

پاپ همچمین در بخشی از سخنانش گفت: در جنگ اوکراین شاهد عجز و ناتوانی سازمان ملل متحد هستیم.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
موقعی که زن باردار روس و شوهرش را مثل زمان قرون وسطا اعدام کردند کجا بودی؟ ! موقعی که رستوران های روس ها رو توی اوکراین اتش می زدند و انها زنده زنده در اتش می سوختند کجا بودی؟! انها مسیحی نبودند. چرا پشت اوکراینی ها را خالی کردید. چرا یقه امریکا و ناتو رو نمی گیرید که چه شده ترسوهای نامرد