۰

واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به حادثه تروریستی منطقه جبرئیل هرات

پس از حادثه تروریستی در منطقه جبرئیل هرات شورای علمای شیعه افغانستان طی بیانیه‌ای خواستار مجازات عاملان آن شد و همچنین از مسئولین خواست تا امنیت مردم را تأمین کند چرا که این ساده‌ترین توقع از حاکمیت هر کشور است.
کد خبر: ۲۶۸۴۴۷
۱۵:۲۴ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از حادثه تروریستی در منطقه جبرئیل هرات شورای علمای شیعه افغانستان طی بیانیه‌ای خواستار مجازات عاملان آن شد و همچنین از مسئولین خواست تا امنیت مردم را تأمین کند چرا که این ساده‌ترین توقع از حاکمیت هر کشور است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

️بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیمًا. ( قرآن کریم).

با تاسف و تاثر شدید روز گذشته در آستانه ماه مبارک رمضان، در منطقه جبرئیل هرات، حادثه ی تروریستی رخ داد که در اثران ۴ نفر شهید و بیش از ۲۵ نفر مجروح گردیده است.

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن‌ محکومیت شدید حادثه و نثار نفرین ابدی بر عاملان ددمنش و سنگ دل این جنایت هولناک، برای شهدای حادثه علو مقام و برای مجروحان شفای عاجل وکامل از دربار خداوند بصیرقدیر(ج) استدعا می نماید. و برای تمام ملت داغدار افغانستان عزیز، مخصوصا خانوادهای معظم شهدا تسلیت عرض نموده، برای صاحبان مصیبت مقام صابران را طلب می نماید و طبیعی است که هر جریانی که بر کشور و جغرافیایی حاکمیت داشته باشد، اولین و ساده ترین توقع ساکنان آن سرزمین تامین امنیت جانی از آن است و لذا باتوجه به این حادثه و حوادث مشابه دیگر از نهاد های امنیتی جدا می خواهد که امنیت مردم را تامین نماید.

و همان طور که وعده داده‌اند عاملین جنایت را هرچه سریعتر پیدا کرده به صورت عادلانه محاکمه و مجازات نمایند.

و بار دیگر تاکید می‌نماییم که عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارد و لذا نمی‌توانند اخوت اسلامی و وحدت ملی ما را صدمه بزنند.

شورای علمای شیعه افغانستان با استفاده از فرصت یک بار دیگر بر اجرای مطالبات اصولی خود تاکید می‌ورزد و معتقد است که بر آورده‌شدن آن‌ها ضمن تامین دیگر اهداف ملی و اسلامی، امنیت سراسری در کشور را نیز تامین خواهد کرد؛ زیرا سبب اعتماد مردم و حکومت
می‌گردد و همکاری مردم رکن اصلی در تامین امنیت است.

«شورای علمای شیعه افغانستان»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: