۰

آشنایی با مرکز اسلامی شیعی الهدی در ادمونتون کانادا

مرکز اسلامی شیعی «الهدی» در سال ۱۹۹۷ در شهرادمونتون کانادا تاسیس شد تا پاسخگوی نیاز مسلمانان به ویژه شیعیان در این شهر باشد.
کد خبر: ۲۶۸۴۲۴
۱۰:۰۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از 10 استان و سه قلمرو تشکیل شده است. حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است.

براساس آمار رسمی مرکز آمار کانادا در سال 2016 میلادی، بیش از یک میلیون مسلمان از قومیت های مختلف در کانادا زندگی می کند. بیشتر مسلمانان در شهرهای تورنتو، مونترآل، ونکوو، اتاوا و وینزر و هالیفکس، ادمونتون، وینی پگ، واترلو و کینچنر سکونت دارند.

مسلمانان به ویژه شیعیان کانادا برای گسترش مبانی دین اسلام به نسل های آتی به ساخت مراکز اسلامی و مساجد کرد، به همین دلیل نزدیک به پنجاه مرکز اسلامی و مسجد و مدرسه آموزش قرآن در این کشور وجود دارد.

باتوجه به افزایش تعداد شیعیان و نیاز مبرم این منطقه به وجود یک مرکز اسلامی، مرکز اسلامی الهدی در سال 1997 میلادی در شهر ادمونتون کانادا تاسیس شد.

این موسسه اسلامی امامیه اثنی عشریه است که برای ایجاد فضایی برای اجتماع مومنان به منظور احیای شعایر اهل بیت(ع) و همه مناسبت های مذهبی و فرهنگی مسلمانان در ادمونتون تلاش می کند.

از زمان تاسیس این مرکز ، همه فعالیت های مذهبی در طول سال از جمله ماه مبارک رمضان و محرم الحرام را جمعیت اسلامی الهدی انجام می شود.

در ابتدا، به دلیل نبود مکان رسمی برای این مرکز اسلامی، برنامه های دینی در منازل مومنان برگزار می شد، اما با تلاش نیکوکار، مسئولان مرکز الهدی توانستند مکانی برای احیای مناسبت های مذهبی مسلمانان خریداری کنند.

مسئولان این مرکز توانستند دستاوردهای متعددی از جمله تاسیس آکادمی برای کودکان، ساخت سالن جدید متناسب با نیارهای مسلمانان، برپایی فعالیت های متعدد ورزشی و اجتماعی، برنامه های مخصوص جوانان، برپایی مناسبت های متعدد دینی، خرید قبرستان برای مسلمانان و دستاوردهای دیگر را به دست آوردند.

اهداف این مرکز

این مرکز باهدف ایجاد پیوند بین مسلمانان و تحکیم پیوندهای آنها و تبلیغ اندیشه اسلامی در منطقه به همراه آموزه های اهل بیت(ع)، جذب جوانان و آموزش و تربیت آنها فعالیت می کند.

این مرکز همچنین به مشارکت در فعالیت های انسان دوستانه، بهبود وضعیت فرهنگی، تربیتی، آموزشی و اجتماعی مسلمانان، کمک به مسلمانان در جنبه های عبادی و معاملاتی مانند ازدواج و طلاق و سایر قراردادها توجه دارد.

فعالیت های این مرکز

1- اداره امور دینی: این اداره پاسخگوی پرسش های فقهی و اعتقادی است. علاوه براین، دوره های فقهی و اعتقادی برگزار می شود وارایه سخنرانی هایی به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی انجام می شود.

2- اداره امور اجتماعی: این اداره به امور ازدواج و طلاق، حل و فصل اختلافات، رسیدگی به اختلافات خانوادگی آنها و اختلافات موجود بین مسلمانان می پردازد. نشست ها و سمینارهایی که به مسلمانان در عرصه اجتماعی و فرهنگی توجه می کند، برگزار می شود.

3- بخش مدیریت مناسبت ها: این بخش به آماده سازی و برگزاری مناسبت های خصوصی و عمومی مانند برنامه های ماه محرم الحرام و ماه مبارک رمضان و مناسبت های اهل بیت(ع) و مناسبت های اجتماعی ویژه مسلمانان از جمله عروسی می پردازد.

4- بخش رسانه: این بخش به چاپ نشریه های دوره ای به خصوص مناسبت ها با زبان های رایج اقدام می کند.

5- بخش جوانان: این بخش به جذب جوانان از طریق توجه به آنها از نظر تربیتی و فرهنگی اقدام می کند. همچنین اردوهای پیشاهنگی آموزشی و تفریحی برگزار می کند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: