۱

جمعیت الوفاق حضور بحرین در نشست نقب را محکوم کرد

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه ای، نشست نقب را بخشی از یک تلاش بیهوده برای بر هم زدن ثبات کشورهای منطقه توصیف کرد.
کد خبر: ۲۶۸۳۳۵
۱۱:۲۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»،  جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای برگزاری نشست سازشکارانه نقب در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را محکوم کرد.

این جمعیت ضمن محکومیت حضور رژیم آل خلیفه در نشست نقب، آن را بخشی از یک تلاش بیهوده برای بر هم زدن ثبات کشورهای منطقه توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: آنچه در حال وقوع است تلاشی مذبوحانه برای حمله به ثبات و امنیت کشورهای منطقه است و این اتفاق کاملاً مغایر با خواسته‌های ملت‌های منطقه و یک رویارویی آشکار است. به‌نظر می‌رسد که برخی دیگر متعلق به هویت عربی نیستند و به‌سمت اشغالگران صهیونیست حرکت کرده‌اند.

الوفاق در بیانیه خود اعلام کرد که موضع ملت‌های اسلامی و عربی در قبال مسئله فلسطین و نادیده گرفتن مسائل ملت‌ها در خصوص آزادی، عدالت، کثرت‌گرایی و دموکراسی کاملا روشن است و این دولت‌ها که در مقابله با خواسته‌های ملت‌ها شکست خورده‌اند اکنون در جستجوی راهی هستند تا آن‌ها را در برابر خواسته‌های ملت‌ها حفظ کند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: ما معتقدیم که برگزاری این اجلاس خائنانه تلاشی برای تکمیل اهدافی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی و متحدانش در دوره‌های گذشته در تحقق آن شکست خوردند و باز هم شکست خواهند خورد. جامعه بین‌المللی باید تلاش‌هایی را که برای سرکوب حقوق سیاسی و بشردوستانه در این کشورها به‌ویژه بحرین که رژیم آن آمیخته با دیکتاتوری و نقض حقوق بشر است، پیگیری کند.

الوفاق همچنین هشدار داد: روزهای آینده به دلیل تصمیماتی که در فلسطین اشغالی و کشورهای منطقه از جمله بحرین گرفته شده است، ممکن است روزهای سیاهی باشد.

این جمیعت در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرده است: دشمن هرگز چیزی به این کشورها اعطا نخواهد کرد بلکه همواره از این کشورها چیزی خواهد گرفت.

«شیخ حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین نیز پیش از این در واکنش به نشست نقب در حساب توییتری خود نوشت: نگرانی از آینده ائتلاف های شکننده، هدف اصلی نشست دیپلماتیکی است که مقامات رژیم صهیونیستی با میزبانی از کشورهای عربی دنبال می کنند.

وی افزود: رژیم بحرین بار دیگر مرتکب اشتباه محاسباتی می شود.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق در ادامه تشریح کرد: دستیابی به ثبات سیاسی در بحرین و منطقه از طریق دستیابی مردم به دموکراسی، آزادی، عدالت و تکثرگرایی سیاسی امکان پذیر است نه عادی سازی روابط برای فرار از بن بست سیاسی کشنده در بحرین.

وزرای خارجه چهار کشور عربی اعم از مصر، بحرین، امارات و مغرب با حضور وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا روز یکشنبه هفته جاری نشستی را در نقب واقع در فلسطین اشغالی برگزار کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
اعراب از ابتدا مثل شاه نوکر بودند العان ماسکهاشونو کنار گذاشتند