۰

واکنش حزب الله لبنان به اعدام دسته جمعی در عربستان

حزب الله لبنان در بیانیه‌ ای ضمن محکوم کردن اعدام دسته جمعی در عربستان اعلام کرد که رژیم سعودی در خدمت دشمن صهیونیستی است.
کد خبر: ۲۶۷۹۷۳
۱۳:۴۶ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حزب الله لبنان در بیانیه‌ ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی دست به کشتاری فجیع علیه دهها نفر از مردم مظلوم شبه جزیره عربستان زد که در زندان ‌های سیاه این کشورتحت شکنجه نیز بودند.

حزب الله افزود: این رژیم تروریستی، جنایت فجیع جدیدی را مرتکب شد و این جنایت به سوابق جنایتکارانه آن در کشتار، اعدام و ریختن خون بیگناهان از یمن تا عراق، سوریه و سایر کشورهای عربی و اسلامی افزوده شد و از جمله آن لبنان بود که در حال حاضر در سالروز قتل عام «بئر العبد» به سر می بریم.

در این بیانیه آمده است: اقدام این رژیم جنایتکار در کشتار و اعدام گروهی از جوانان مؤمن شبه جزیره عربستان، یمن و برخی از کشورهای دیگر بدون محاکمه یا محاکمه‌ های سوری به منزله یک اعدام دسته جمعی میدانی است و واقعیت این رژیم را که بدترین اشکال تبعیض فرقه ‌ای و مذهبی را علیه مردمش به کار می ‌برد، آشکار کرد.

حزب الله افزود: این رژیم تروریستی که ملبس به لباس اسلام و مدعی خدمت به حرمین شریفین است، در خدمت دشمن صهیونیستی و عادی سازی با آن است و مسلم است که همه گامهای خائنانه‌ ای که کشورهای عربی خلیج فارس برداشته ‌اند بدون حمایت‌ های عربستان نبوده است.

حزب الله در پایان ضمن محکوم کردن شدید این جنایت فجیع و زشت، از مراجع دینی و روحانیون و نهادهای بشردوستانه و بین المللی، نهادهای فرهنگی و فکری، احزاب و نیروهای صنفی و مردمی خواست تا این رژیم تروریست قاتل و جنایت وحشیانه آن را محکوم کنند.

حزب الله همچنین از رسانه‌های آزاد در سراسر جهان خواست که در قبال این جنایت فجیع سکوت نکنند و عاملان آن را در مقابل افکار عمومی رسوا کنند.

حزب الله در پایان ضمن طلب رحمت برای شهدای این جنایت عربستان، به خانواده‌های شریف و صبور شهدا تسلیت گفت.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که بیش از 80 نفر را طی یک روز به اتهام «تروریسم و ارتکاب جنایت‌های متعدد» اعدام کرده است.

منابع خبری عربستان گزارش دادند :41 نفر از این افرادی که اعدام شده ‌‌اند، شیعه و از اهالی منطقه قطیف بودند

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: